معاون استاندار کردستان خبر داد

رشد ۹ درصدی توسعه صادرات در کردستان/تعیین تکلیف احداث نمایشگاه دائمی

عصر نمایشگاه- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان با بیان اینکه گردش صادرات در هر کشوری نشان از توسعه آن است، گفت: در زمینه صادرات در چهار ماه امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته رشد ۹ درصدی را در استان داشته‌ایم.

رشد ۹ درصدی توسعه صادرات در کردستان/تعیین تکلیف احداث نمایشگاه دائمی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از فارس، حسین فیروزی ظهر امروز در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان در سنندج، اظهار کرد: اصول علمی و خدشه‌ ناپذیر و تجربه شده در دنیا این است که هر چه گردش پولی زیادتر شود رونق اقتصادی زیادتر خواهد بود.

    وی خاطرنشان کرد: براساس نظر علمی اگر یک واحد پولی در یک جا بدون استفاده و راکد باشد هیچ تغییر در رونق اقتصادی نخواهیم داشت اکا اگر همین واحد پولی  در بین چند نفر بچرخد می‌تواند رونق اقتصادی را ایجاد کند.

    وی با بیان اینکه گردش صادرات در هر کشوری نشان از توسعه است، گفت: در زمینه صادرات در چهار ماه امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته رشد 9 درصدی را در استان داشته‌ایم.

    وی با تاکید به اینکه این رشد 9 درصدی در بحث صادرات در استان با وجود کاهش صادرات در کشور بسیار مطلوب است، اظهار داشت: برای افزایش صادرات باید تنوع بازارهای هدف را به صورت بسیار ویژه مورد توجه قرار دهیم و به جز بازار عراق بازارهای دیگر را نیز مد نظر داشته باشیم.

    معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان خاطرنشان کرد: توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل و جاده‌ای برای جلوگیری از بروز برخی مشکلات که امروزه شاهد هستیم از دیگر مباحث مورد نیاز است که باید مورد توجه قرار گیرد.

    فیروزی افزود: با توجه به ثبات در بازار هدف ما در آن رف مرز این انتظاررا داریم که صادرات در استان افزایش پیدا کند و آمادگی کامل در بخش‌های دولتی برای توسعه صادرات در استان وجود دار.

    وی در ادامه با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل در استان از مطالبات جدی دولت و ملت است، اظهار داشت: این مطالبات باید در دولت‌های قبلی که بیشترین درآمدهای نفتی را داشتیم از سوی مدیران و افراد شجاع مطرح می‌‌شد که چیزی در این خصوص به یاد نداریم.

    معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان با بیان اینکه در زمینه توسعه زیرساخت‌های حمل و نقلدر حال حاضر عزم جدی وجود دارد و حضور وزیر راه و شهرسازی در استان تاکید بر عزم جدی دولت در این خصوص است، خاطرنشان کرد: در کنار این موضوع این انتظار را از تجار و بازرگانان داریم که در شناسایی بازارهای جدید برای توسعه صادرات در استان با جدیت ورود پیدا کنند.

    فیروزی اذعان کرد: در بحث صادرات نیز بیشترین کالایی که به مهم‌ترین کشور هدف ما صادر می‌شود کالاهای خوراکی و مصرفی است و این نشان می‌دهد که کشور عراق نیز به لحاظ اقتصادی شرایط چندان خوبی ندارد.

    وی افزود: امیدواریم با ثبات منطقه‌ای در این کشور شاهد مالبه کالاهای توسعه‌ای و غیر معیشتی به این کشور از سمت استان کردستان افزایش پیدا کند.

    وی با بیان اینکه تجار و بازرگانان ما باید به فکر بازارهای جدید در بحث تجارت باشند، اذعان کرد: این مهم باید با اعزام هیئت‌های تجاری به بازارهای مختلف، تسهیل‌گری در روند صادرات، معرفی ظرفیت‌های توسعه‌ای و سایر اقدامات باید به صورت ویژه دنبال شود.

    معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان اذعان کرد: برنامه عملیاتی توسعه تجارت خارجی در استان را در این جلسه تصویب و به تمام دستگاه‌ها ابلاغ خواهد شد.

    وی اظهار داشت: با توجه به اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال نام‌گذاری شده است از اتمام شهرستان‌ها خواسته‌ایم که برش استانی از برنامه‌های خود در این حوزه‌ها را به استان ارائه دهند.

    معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت:  توسعه صادرات از مرز باشماق تصویب و از نظر ما لازم الجرا است و نحوه اجرایی کردن آن نیز در جلسه‌ای که قرار است با حضور استاندار برگزار شود بررسی خواهد شد.

    وی در پایان خواستار اجرای احداث نمایشگاه دائمی در سنندج شد، گفت: این انتظار را داریم که هرچه سریع‌تر در این راستا اقدامات اساسی انجام شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت