اعلام آمادگی ژاپن برای مهمان ویژه شدن درنمایشگاه کتاب تهران

عصر نمایشگاه- هیرویاسوکوبایاشی سفیرژاپن درایران دردیداربا امیرمسعود شهرام نیا، مدیرعامل موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، ازآمادگی این کشور برای حضوردرنمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به عنوان مهمان ویژه خبرداد.

اعلام آمادگی ژاپن برای مهمان ویژه شدن درنمایشگاه کتاب تهران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، در این دیدار که با حضور، غلامرضا نوعی، مدیر نمایشگاه‌های خارجی واحمد شاکری، مشاور مدیرعامل برگزارشد.
    🔷امیرمسعود شهرام‌نیا، مدیرعامل موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران ضمن اشاره به سابقه برگزاری نمایشگاه کتاب تهران و شرایط آن در مقایسه با دیگر نمایشگاه های منطقه به ذکر تاریخچه‌ای از چگونگی حضور کشورهای مهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران در چهار دوره گذشته پرداخت و افزود: بر اساس دیپلماسی فرهنگی ترسیم‌شده، تعامل ما با نمایشگاه های کتاب بین‌المللی بیش از گذشته افزایش یافته و آمادگی لازم را داریم تا پل ادبی بین کشورهای مورد توافق را با حضور ناشران، نویسندگان و فعالان این حوزه به صورت مشترک برگزارکنیم.

    🔷در ادامه هیرویاسو کوبایاشی، سفیرژاپن درایران، ضمن تشکر از ایجاد این امکان برای کشور ژاپن و با اشاره به درپیش رو بودن نودمین سالگرد روابط دیپلماتیک دو کشور گفت: ما علاقه‌مندیم به این مناسبت درنمایشگاه کتاب تهران شرکت کنیم و برنامه‌هایی پیش از آغاز نمایشگاه را به صورت مشترک و متقابل برگزار نمائیم.

    🔷وی به مشارکت منظم کشور ژاپن در نمایشگاه کتاب تهران اشاره کرد و آخرین بازدید و دیدار خود با مسئولین سی امین دوره  نمایشگاه کتاب تهران را ارزشمند دانست.

    🔷سفیر ژاپن درادامه گفت: بنا به مذاکرات انجام گرفته، کشور ژاپن آمادگی دارد تا دریکی از دوره‌های آتی نمایشگاه کتاب تهران به عنوان مهمان ویژه حضوریابد. وی اولویت کشور خود را سالهای 2019 و 2020 دانست.

    🔷درادامه این نسشت کاری گزینه های مختلف مهمان ویژه شدن دو طرف مورد بررسی قرار گرفت و مقرر گردید هر یک از زمان های پیشنهادی در سالهای 2018 تا 2020 مورد بررسی بیشتر قرار گیرد.

    ⭕️از دیگر مباحث مطرح شده در این نسشت هماهنگی جهت اعزام نویسندگان و تصویرگران کتاب به دو کشور بود که مورد استقبال طرف ژاپنی قرار گرفت. جزئیات این توافق پس از نهایی شدن اجرایی خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت