ایران میهمان ویژه بیست و چهارمین نمایشگاه کتاب پکن

عصر نمایشگاه- مدیر بخش بین الملل موسسه نمایشگاه های فرهنگی کشورمان روز جمعه از حضور ایران به عنوان میهمان ویژه بیست و چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب چین خبر داد و اعلام کرد که هیاتی مرکب از ۸۰ نفر از کشورمان در این رویداد بزرگ فرهنگی حضور خواهند داشت.

ایران میهمان ویژه بیست و چهارمین نمایشگاه کتاب پکن
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا، «رضا نوعی» که در نشست خبری مشترک با «جائو خایون» یکی از مسوولان سازمان رادیو، تلویزیون، فیلم و انتشارات چین و از دست اندرکاران برگزاری نمایشگاه های بین المللی کتاب چین در شهر پکن شرکت کرده بود، این خبر را اعلام کرد.
    وی همچنین یادآور شد که در این دوره 500 مترمربع به فضای غرفه ایران در این نمایشگاه اختصاص یافته است و 6 نویسنده و 13 ناشر به صورت مستقل و کتاب‌های منتخب بیش از 10 ناشر هم بدون حضور مستقیم ناشر، در نمایشگاه عرضه می‌شود.
    او یادآور شد که معرفی و نمایش کتاب‌های ایرانی ترجمه شده به زبان چینی و آثار منتخب ناشران ایرانی در حوزه ایران شناسی، کودک و نوجوان، ادبیات معاصر ایران، کتاب‌های دارای جوایز داخلی و کتاب‌های ایرانی چاپ شده در خارج از کشور نیز از جمله فعالیت های غرفه ملی ایران در این نمایشگاه است.
    گفتنی است، بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب پکن از اول شهریور ماه سالجاری به مدت 4 روز برگزار می شود و جمهوری اسلامی ایران نیز با شعار «ایران، رویای رنگین جاده ابریشم»در این دوره حضور دارد.
    نوعی در خصوص حضور نویسندگان برجسته کشورمان در این دوره از نمایشگاه از هوشنگ مرادی کرمانی نویسنده حوزه کودک و نوجوان نام برد که قرار است کتاب «مربای شیرین» او نیز که به زبان چینی ترجمه شده، رونمایی شود.
    او همچنین از حسین پاینده نویسنده و منتقد ادبی، مرضیه سلیمانی نویسنده و مترجم کتاب، طاهره ایبد نویسنده بیش از 60 اثر در حوزه بزرگسالان، کودک و نوجوان، دکتر الهام السادات میرزانیا مترجم فرهنگ لغت چینی به فارسی و علی سید آبادی شاعر و نویسنده حوزه ادبیات کودک و نوجوان به عنوان دیگر میهمانان ویژه بخش نویسندگان بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب شهر پکن نام برد.
    وی در عین حال یادآور شد که از میان آژانس های ادبی، سه آژانس «تماس»، «کیا» و «پل» با بیش از 150 عنوان کتاب در زمینه های دفاع مقدس و ادبیات داستانی حضور خواهند داشت.
    نوعی در بخش دیگری از سخنان خود از برپایی نمایشگاه تصویرگری در محل غرفه ایران در بخش ویژه خبر داد که در آن 70 اثر تصویرگری از 70 تصویرگر کشورمان به نمایش در خواهند آمد و یادآور شد که انجام این مهم با همکاری موسسه نمایشگاههای فرهنگی و انجمن تصویرگران کشورمان به منظور معرفی هنر ایران و تصویرگران ایرانی برپا می شود.
    مدیر بخش بین الملل موسسه نمایشگاه های فرهنگی همچنین گفت که در این دوره نمایشگاهی «دیواره کاریکاتور کتاب»؛ 34 کاریکاتور کامبیز درم از کاریکاتوریست های برجسته کشورمان را به نمایش می گذارد و در بخش دیگر غرفه ایران؛ پرتره 24 پیشکسوت اهل قلم ایران که توسط موسسه خانه کتاب جمع آوری شده به منظور معرفی هر چه بهتر نویسندگان ایرانی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت.
    نمایش کتاب های ایرانی ترجمه شده به زبان چینی، معرفی صنعت نشر ایران در قالب کاتولوگ، نقاله خوانی، کتاب های جدیدالانتشار حوزه کودک و نوجوان، معرفی کتابهای دارای جوایز داخلی، معرفی نمونه هایی از کتاب های ایرانی چاپ شده در خارج از کشور که رایت آنها به فروش رفته است، گزیده آثار کتاب شناسی ایران و چین، معرفی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، اجرای موسیقی زنده، برگزاری نشست های تخصصی و... از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده در غرفه ایران در بیست و چهارمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب شهر پکن پایتخت چین است که «نوعی» به آنها اشاره کرد.
    وی همچنین به برگزاری هفته فیلم ایران در مدت برپایی نمایشگاه کتاب شهر پکن اشاره کرد و گفت که این برنامه با همکاری سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پکن با حضور مقامات عالی رتبه فرهنگی و هنرمندان دو کشور در موزه ملی چین برگزار می شود.
    محمد رسول الماسیه رایزن فرهنگی ایران در چین نیز در این نشست خبری در سخنانی برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب شهر پکن را رویدادی بزرگ در عرصه فرهنگ نام برد و از دست اندرکاران برگزاری آن تقدیر کرد.
    وی گفت: ایران و چین مفتخرند که بزرگترین نمایشگاه های بین المللی کتاب را در قاره آسیا برگزار می کنند و ایران امسال در ماه «می» سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب را در تهران برگزار کرد و چین نیز در آستانه بیست و چهارمین نمایشگاه کتاب قرار دارد.
    الماسیه تصریح کرد که این دو نمایشگاه به عنوان پایگاه هایی مهم برای اتصال فرهنگ ها می تواند در ایجاد زیرساخت های مراوده معنوی ملت ها مهم و تاثیر گذار باشد.
    رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در چین در بخش دیگری از سخنانش از طرح احیای جاده ابریشم نوین با عنوان «یک کمربند یک راه» به عنوان پروژه ای که می تواند به تقویت زیرساخت های ارتباطات معنوی ملت ها توجه داشته باشد نام برد و یادآور شد که صنعت چاپ، نشر و ترجمه نیز از جمله این زیر ساخت های معنوی محسوب می شود.
    جائو خایون (zhao haiyun) از مدیران و دست اندرکاران برگزاری نمایشگاه های بین المللی کتاب پکن نیز در سخنان خود از رشد 17 درصدی این دوره از نمایشگاه نسبت به دوره قبل به لحاظ کمی و کیفی و تعداد شرکت کنندگان اشاره کرد.
    او گفت که برای این دوره از نمایشگاه هفت سالن مجزا در نظر گرفته شده و 28 کشور قرار گرفته در مسیر جاده ابریشم در این دوره حضور دارند.
    «جائو خایون» در عین حال یادآور شد که دست اندرکاران نمایشگاه کتاب چین همه تلاش خود را در هر چه بهتر برگزار شدن این دوره بکار گرفته اند تا یک اتفاق فرهنگی به یادماندنی ثبت شود.
    او در خصوص حضور ایران به عنوان میهمان ویژه این دوره نیز گفت: ایران به دلیل سابقه فرهنگی طولانی و قدمت تاریخی همواره مورد توجه برگزارکنندگان نمایشگاه های بین المللی از سراسر دنیا است و چین نیز با توجه به اهمیت این موضوع مفتخر است از ایران به عنوان میهمان ویژه در این دوره میزبانی کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت