حضور چهره‌های سرشناس در جشنواره کتاب ادینبورگ

عصر نمایشگاه- جشنواره بین‌المللی کتاب ادینبورگ ۲۰۱۷ فردا (شنبه) کار خود را آغاز می‌کند.

حضور چهره‌های سرشناس در جشنواره کتاب ادینبورگ
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از ایسنا، «سیدنی پست» نوشت: جشنواره کتاب ادینبورگ فردا (12 اوت)‌ افتتاح می‌شود و میزبان چهره‌های سرشناسی چون «پل آستر»، «چماماندا نگوزی آدیچی»،‌ «زادی اسمیت» و ... خواهد بود.

    «ریچارد فورد»،‌ «اندرو او هیگن» و «آلی اسمیت» از دیگر نویسندگانی هستند که در این دوره جشنواره ادینبورگ سخنرانی خواهند داشت.

    «اندی همیلتون»، «جو لایست» و «سارا پاسکویی» کمدین از میهمانان این رویداد فرهنگی هستند. «سایمون کالو»، «هریت والتر»، «ایزلا فیشر» و «استفن مک‌گن» از دنیای بازیگری و «هریت هارمن»،‌ «ویوید اوون»، «جس فیلیپس» و «نیکلا استورگن» از عرصه سیاست، دیگر میهمانان سرشناس جشنواره ادینبورگ 2017 هستند.

    در این دوره نشست‌ها، نمایش‌ها، سخنرانی‌ها، ورک‌شاپ‌ها و گفت‌وگوهای متعددی با حضور 1000 نویسنده که از بیش از 50 کشور دنیا راهی اسکاتلند شده‌اند، برگزار می‌شود.

    نمایشگاه کتاب ادینبورگ که از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی جهان شمرده می‌شود، امسال 50 نویسنده نوقلم را معرفی می‌کند و روی مباحث روز دنیا از جمله تروریسم، حقیقت، جنسیت، تنوع نژادی و جنسیتی،‌ هویت، مرگ، ‌جهانی شدن و ... تمرکز خواهد داشت.

    برنامه‌های ویژه‌ای برای معرفی جدیدترین کتاب‌های «پائولا هاوکینز» نویسنده رمان پرفروش «دختری در قطار»، «تریسی شوالیه» خالق رمان «دختری با گوشواره مروارید» و «جان گوردون سینکلر» ترتیب داده شده است.

    بخش کودک جشنواره ادینبورگ هم با شرکت نویسندگان فعال و مطرح این حوزه و با برپایی کنسرت‌ها و نمایش‌های متعدد میزبان کودکان و نوجوانان خواهد بود.

    جشنواره بین‌المللی کتاب ادینبورگ از 12 اوت کار خود را شروع می‌کند و تا بیست و هشتم همین ماه ادامه خواهد داشت.

    این رویداد ادبی سالانه 230 هزار بازدیدکننده از سرتاسر جهان را به خود جذب می‌کند. تاکنون نویسندگان سرشناسی همچون «جی.کی. رولینگ»، «تونی موریسون»، «هرولد پینتر»، «یان رنکین»،‌ «زادی اسمیت» و «مارگارت اتوود» در این جشنواره شرکت کرده‌اند.

    شهر ادینبورگ در سال 2004 از سوی یونسکو به عنوان پایتخت ادبی جهان برگزیده شد. در سال 2016 بیش از 800 نویسنده از 55 کشور دنیا در این نمایشگاه بزرگ حضور پیدا کردند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت