حضور ایران در نمایشگاه بین الملل کتاب پکن

عصر نمایشگاه- نمایش کتاب های ایرانی به زبان چینی معرفی آثاری در زمینه ایران شناسی ، معرفی ۱۰۰ نویسنده برجسته کتاب کودک معرفی صنعت نشر ایران و اجرای موسیقی زنده از برنامه های غرفه ایران خواهد بود

حضور ایران در نمایشگاه بین الملل کتاب پکن
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ،  جمهوری اسلامی در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب پکن  با هزار عنوان کتاب حضور خواهد داشت.
    «رضا نوعی» مدیر امور بین الملل موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران در کنفرانس خبری با خبرنگاران در این باره گفت: این نمایشگاه از اول تا پنجم شهریور در پکن برگزار خواهد شد و ایران به عنوان مهمان ویژه این نمایشگاه است.
    وی با بیان اینکه مراسم گشایش نمایشگاه ، عصر 31 مرداد و در سالن بزرگ کنگره خلق چین برگزار می شود، افزود: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به عنوان مقام مسوول ایرانی در این مراسم سخنرانی خواهد کرد.
    نوعی شعار امسال ایران را رویای رنگین جاده ابریشم بیان کرد و گفت: حضور نویسندگان سرشناس کشورمان ، ناشران دولتی و خصوصی حاضر در غرفه بخش تصویرگری و نمایش پرتره 24 پیشکسوت اهل قلم از جمله برنامه های غرفه ایران در نمایشگاه خواهد بود .
    وی معرفی آثار منتخب ناشران ایرانی ، معرفی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در قالب بروشور ، اجرای موسیقی ، برگزاری نشست های تخصصی و کارگاه های آموزشی خوشنویسی و تذهیب را از دیگر برنامه های غرفه ایران در نمایشگاه کتاب پکن ذکر کرد.
    مدیر امور بین الملل موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران از حضور شش نویسنده سرشناس ایرانی در زمان برگزاری نمایشگاه خبر داد و گفت: هوشنگ مرادی کرمانی نویسنده حوزه کودک و نوجوان ، حسین پاینده نویسنده و منتقد ادبی ، استاد نظریه منتقد ادبی ، مرضیه سلیمانی نویسنده و مترجم کتاب تاریخ اندیشه در چین ، طاهره ایبد نویسنده بیش از 60 اثر در حوزه بزرگسال و کودک و نوجوان  ، دکتر الهام السادات میرزانیا دانشیار دانشگاه علامه طباطبایی و مترجم فرهنگ لغت چینی به فارسی و علی سیدآبادی شاعر و نویسنده حوزه ادبیات کودک و نوجوان در نمایشگاه حضور خواهند داشت.
    وی با بیان اینکه در این نمایشگاه 13 ناشر به طور مستقل حضور خواهند داشت ، افزود: همچنین کتاب های منتخب بیش از 10 ناشر هم بدون حضور مستقیم آنها نمایش داده خواهد شد.
    نوعی به حضور آژانس های ادبی در نمایشگاه اشاره کرد و گفت: آژانس های ادبی تماس با ادبیات دفاع مقدس ، کیا با ادبیات داستانی و پل با ادبیات داستانی هر یک به ترتیب با 50 ، 46 و 60 عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب پکن حاضر خواهند بود.
    وی برگزاری دیواره تصویرگری  را از دیگر برنامه ها بیان کرد و گفت: نمایش 70 اثر تصویرگری از 70 تصویرگر ایرانی ، اعزام سه تصویرگر به نمایشگاه و نمایش هفت اثر از تصویرگران ایرانی از دیگر برنامه ها است.
    نوعی همچنین به برگزاری دیواره کاریکاتور کتاب در طول زمان برگزاری نمایشگاه اشاره کرد و افزود: در این بخش 34 اثر کاریکاتور به نمایش درخواهد آمد.
    وی نمایش کتاب های ایرانی به زبان چینی معرفی آثاری در زمینه ایران شناسی ، معرفی 100 نویسنده برجسته کتاب کودک  معرفی صنعت نشر ایران و اجرای موسیقی زنده از دیگر برنامه های غرفه ایران خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت