حضور هیات ۸۰ نفره از ایران در نمایشگاه کتاب پکن

عصر نمایشگاه- مدیر بخش نمایشگاه‌های خارجی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در نشست خبری نمایشگاه کتاب پکن گفت: هیاتی ۸۰ نفره ازکشورمان در این رویداد فرهنگی حضور خواهد داشت.

حضور هیات ۸۰ نفره از ایران در نمایشگاه کتاب پکن
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از  ایسنا ؛  نشست خبری بیست و چهارمین دوره نمایشگاه کتاب پکن با حضور محمد رسول الماسیه، رایزن فرهنگی ایران در چین، غلامرضا نوعی، مدیر بخش نمایشگاه‌های خارجی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و جائو خایون، از مدیران برگزارکننده نمایشگاه بین المللی کتاب پکن روز جمعه (20 مرداد) در پکن برگزار شد.

    غلامرضا نوعی، مدیر بخش نمایشگاه‌های خارجی به تشریح برنامه‌های ایران به تشریح برنامه‌های حضور ایران در نمایشگاه کتاب پکن پرداخت و گفت: 9 نویسنده شناخته‌شده از ایران در غرفه حضور دارند. همچنین سه گروه موسیقی در مدت برگزاری نمایشگاه در غرفه ایران به اجرای برنامه می‌پردازند.

    او در ادامه معرفی برنامه‌های ایران گفت: نمایش بیش از 950 عنوان کتاب در زمینه های مختلف، حضور 13 ناشر، 3 آژانس ادبی، برگزاری هفته فیلم ایران در موزه ملی چین و حضور 3 تصویرگر از جمله برنامه‌های دیگر غرفه ایران در نمایشگاه است.

    نوعی افزود: نمایش 70 اثر تصویرگری از تصویرگران ایران، معرفی پیشکسوتان معاصراهل قلم ایران، معرفی صنعت نشر ایران و معرفی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از برنامه‌های دیگری است که در غرفه ایران اجرا می‌شود.

    مدیر بخش نمایشگاه‌های خارجی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی در توضیح طراحی غرفه ایران نیز گفت: متراژ اختصاص‌یافته به ایران در این نمایشگاه 500 مترمربع است. در طراحی غرفه از معماری سنتی ایرانی همراه با طرح‌های کاشی و آجرکاری استفاده شده است. بخش‌هایی از غرفه برای برگزاری نشست و میزگردهای تخصصی، نمایش کتاب ناشران شرکت‌کننده،  معرفی آثار تصویرگران و معرفی آثار نویسندگانی که در غرفه حضور خواهند داشت اختصاص داده شده است.

    او به شعار حضور ایران در این دوره از نمایشگاه نیز اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران  با شعار "ایران، رویای رنگین جاده ابریشم"  به عنوان مهمان ویژه در این دوره از نمایشگاه کتاب پکن حضور پیدا می‌کند. 

    محمد رسول الماسیه رایزن فرهنگی ایران در چین نیز در این نشست گفت: ایران و چین مفتخر هستند که بزرگترین نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب را در قاره آسیا برگزار می‌کنند. دو کشور دارای سابقه تاریخی و صاحب تمدن هستند. ایران در غرب آسیا و چین در شرق آسیا، در عصر احیای جاده ابریشم تلاش شایسته‌ای خواهند کرد تا رشته اتصال کشورها در جهان مدرن را با الگوی سازنده و پویای جاده ابریشم تاریخی ایجاد و مستحکم کنند.

    او در ادامه افزود: طرح جاده ابریشم بر تقویت زیرساخت‌های ارتباطی کشورهای عضو، مانند خطوط ریلی، جاده، کشتیرانی و مسیرهای هوایی تاکید دارد. جاده ابریشم به تقویت زیرساخت‌های ارتباطات معنوی ملت‌ها نیز توجه خواهد کرد. صنعت چاپ ، نشر و ترجمه هم از جمله این زیرساخت‌ها محسوب می‌شود.

    رایزن فرهنگی ایران در پکن در پایان سخنان خود گفت: ما فرصت نمایشگاه کتاب را مغتنم دانستیم تا جلوه‌هایی از فرهنگ ایران در زمینه‌های مختلف فیلم، موسیقی، هنرهای تجسمی، نویسندگی و تصویرگری را در غرفه ایران به نمایش بگذاریم. در مدت نمایشگاه شخصیت‌های فرهنگی و هنری بزرگی از ایران در این رویداد مهم فرهنگی حضور خواهند داشت.

    در بخش پایانی نشست خبرنگار روزنامه گلو بال تایمز در سئوالی علت شناخت کم نویسندگان چین از ایران را جویا شد و در ادامه سوال شد که برای این شناخت کم چه تدابیری اندیشیده شده است؟ مدیر بخش نمایشگاه‌های خارجی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در پاسخ به این سئوال گفت: ارتباط مستمر انجمن نویسندگان دو کشور می‌تواند در این خصوص موثر باشد. برای شناخت بیشتر نویسندگان چین از ایران، نویسندگان مطرح و برجسته‌ای از جمهوری اسلامی ایران در محل غرفه حضور خواهند داشت و از نزدیک با نویسندگان چین و بازدیدکنندگان گفت‌وگو می کنند. معرفی آثار ادبیات ایران و معرفی نویسندگان ایرانی در قالب کتاب، کاتالوگ و بروشور از جمله فعالیت‌های ما برای این موضوع است.

    بیست و چهارمین دوره نمایشگاه کتاب پکن از تاریخ 1 تا 5 شهریورماه برگزار می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت