حضور ۱۰۰ عنوان کتاب‌ کانون پرورش فکری به پکن

عصر نمایشگاه- انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با ارائه و معرفی ۱۰۰ عنوان از آثار خود در نمایشگاه کتاب پکن شرکت می‌کند.

حضور ۱۰۰ عنوان کتاب‌ کانون پرورش فکری به پکن
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از  ایرنا ، بیست و چهارمین دوره نمایشگاه کتاب پکن از 1 تا 5 شهریور ماه در حالی برگزار می‌شود که «ایران» میهمان ویژه‌ این رویداد مهم فرهنگی است.
    بر این اساس، کانون در کنار 12 ناشر و سه آژانس ادبی حضور خواهد یافت تا آثار فاخر ادبیات و تصویرگری ایران در حوزه کودک و نوجوان را به نمایش بگذارد.
    شعار این نمایشگاه «ایران، رویای رنگین جاده ابریشم» است و فضایی 8 متری به انتشارات کانون اختصاص یافته است.
    کانون در این نمایشگاه با تنظیم قرار ملاقات‌های از پیش تعیین شده قصد دارد از این فرصت گرانبها برای معرفی نشر ایران و کتاب کودک به ناشران چینی استفاده کافی را ببرد.
    در همین این راستا، کاتالوگ کتاب‌های جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال 2017 به زبان انگلیسی در حال آماده‌سازی است.
    نمایشگاه کتاب پکن بزرگ‌ترین نمایشگاه کتاب در آسیاست و در واقع دروازه‌ای برای ورود به بازار نشر چین است.
    بر اساس این خبر، در نمایشگاه سال گذشته بیش از 2400 ناشر حضور داشته‌اند و حدود 300هزار نفر از غرفه‌های متعدد آن بازدید کرده‌اند.
    محور عمده برنامه‌ها و فعالیت‌های این نمایشگاه در حوزه نمایش و عرضه کتاب (چاپی و الکترونیکی)، مبادلات حق نشر و ترجمه و برگزاری رویدادهای فرهنگی مرتبط با کتاب و نشر است.

    ** سامانه اسناد و کتابخانه دیجیتال کتابخانه ملی در دسترس عموم قرار گرفت
     سامانه اسناد و کتابخانه دیجیتال از روز پنجشنبه 19 مرداد برای عموم در دسترس قرار گرفت، این سامانه که چندی پیش به دلایل فنی از دسترس عموم خارج شده بود، شامل همه نسخ خطی موجود در کتابخانه ( 35 هزار و 204 نسخه)، بیش از 46 هزار قطعه عکس، بیش از یک هزار و 600نسخه کتاب چاپ سنگی، بیش از 7 هزار اعلامیه، بیش از یک هزار و 800 عنوان کتاب چاپی، بیش از 7هزار عنوان روزنامه و نزدیک به 500 سند است.
    همچنین سامانه پایان‌نامه های دانشگاهی شامل 207 هزار پایان‌نامه نیز از روز جمعه در دسترس است.
    بنابراین گزارش، یکسان سازی این دو سامانه اولویت بعدی سازمان خواهد بود به زودی انجام می شود.

    ** آموزش فلسفه برای نوجوانان در انتشارات مدرسه
     انتشارات مدرسه با هدف ترویج تفکر فلسفی و آموزش روش‌های بهره‌گیری از اندیشه فلسفی مجموعه «آموزش فلسفه برای نوجوانان» را در دست تولید دارد.
    کارگروه تخصصی تفکر و پژوهش این موسسه مدتی پیش طرح تولید مجموعه «آموزش فلسفه برای نوجوانان» را به تصویب رسانده، این مجموعه در قالب پنج جلد کتاب ارایه خواهد شد و در چهار جلد نخست آن حوزه‌های چهارگانه اصلی فلسفه یعنی اخلاق، معرفت‌شناسی، متافیزیک و منطق مطرح شده و در جلد پنجم مسائل دنیای معاصر مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
    ساختار این مجموعه به گونه‌ای است که ابتدا یک داستان، خبر و یا حتی یک عکس در معرض توجه خواننده قرار می‌گیرد و سپس با بحث کردن در مورد آن سوالاتی مطرح می‌شود که خواننده را به حوزه اندیشه فلسفی وارد می‌کند.
    تالیف این مجموعه را مرتضی کربلایی‌لو عهده‌دار شده که تاکنون کار تالیف جلد اول مجموعه را به پایان رسانده است.
    کربلایی‌لو بیشتر به داستان‌نویسی شهرت دارد و تا کنون آثاری را در حوزه ادبیات داستانی برای بزرگسالان و نوجوانان منتشر کرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت