ترکمان در افتتاح نمایشگاه کتاب پکن

عصر نمایشگاه- ابوذر ابراهیمی ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در مراسم افتتاح بیست و چهارمین دوره نمایشگاه کتاب پکن از جاده ابریشم به عنوان احیای هویت آسیایی برای مقابله با خشونت یاد کرد.

ترکمان در افتتاح نمایشگاه کتاب پکن
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرنمایشگاه»؛ روابط عمومی مؤسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران مراسم افتتاح بیست و چهارمین دوره نمایشگاه کتاب پکن عصر امروز (31 مرداد)با حضور ابوذر ابراهیمی ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت الاسلام احمدی نماینده ولی فقیه در شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ امیرمسعود شهرام نیا مدیر عامل مؤسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران ،خاجی سفیر ایران در چین ،معاون وزیر ارتباطات چین و معاون نخست وزیر چین در محل کنگره خلق چین برگزار شد.

    رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این مراسم گفت: خوشحالم که در یک رویداد مهم فرهنگی بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین در جمع شما مقامات ارجمند و اهالی فرهیخته فرهنگ و هنر حضور یافته و فرصت ایراد سخن پیدا کرده ام.
    وی در ادامه گفت: روابط تاریخی چند هزار ساله ایران و چین به عنوان دو تمدن بزرگ و کهن و نیز تأثیرگذار بر فرهنگ و تمدن بشری از جمله میراث گرانقدری است که
    همیشه یادآور درک و احترام متقابل و صلح دوستی بوده است. جاده ابریشم با شهرت ماندگار جهانی آن اصلی ترین مسیر ارتباطات اقتصادی، فرهنگی و هنری دو ملت در طول تاریخ بوده که دو سوی جهان متمدن آن روز را به هم وصل می کرده است. ظرافت، ارزش بالا و ماندگاری ابریشم الهام بخش ماهیت روابط ایران و چیدن در طول تاریخ بوده است.

    وی در ادامه گفت: روابط فرهنگی بدلیل فراگیر و عمیق بودن ابعاد و جوانب فرهنگ و هنر در میان جوامع انسانی، از جمله پایدارترین و صمیمانه ترین نوع مناسبات میان ملت ها است که موجب پایداری روابط سیاسی و اقتصادی بین کشورها هم می گردد. در همین جا فرصت را مغتنم شمرده و تأکید می نمایم که گسترش روابط دوستانه بین ایران و چین در راستای منافع دو ملت بوده و کمک به صلح و پیشرفت بشریت محسوب می شود. رابط همه جانبه و پایدار با چین از جمله اصول مورد اجماع در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بوده و خواهدبود.

    رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ادامه افزود: جهانی که اکنون در آن به سر می بریم با وجود همه پیشرفت ها در حوزه علم و فناوری نتوانسته در حوزه صلح و رهایی بشر از جنگ و خشونت، آن گونه که شایسته ملت های مختلف جهانی است، گام بردارد. در حال حاضر یکی از عواملی که زندگی مسالمت آمیز و همزیستی انسانها را سست کرده، تمامیت خواهی، خودمحوری و افراط گرایی است که متاسفانه موجب بروز جنگ و درگیری در گوشه و کنار جهان شده است. جهان مبتنی بر صلح، جهانی سودمند برای همه است که همگان آن را می سازند. صلح با اجبار و با سلاح به دست نمی آید، بلکه با اتکای به اندیشه، ارتباط و گفت و گو و با ارتقای ظرفیت های فرهنگی در جوامع مختلف به وجود می آید و پا برجا می ماند که طبیعتاً این امر نیاز به عقل جمعی، عزم جمعی و همکاری جمعی دارد.

    ترکمان در پایان سخنان خود عنوان کرد: جا دارد اشاره ای به طرح ابتکاری رئیس جمهوری چین آقای شی جین پینگ با عنوان "یک کمربند و یک جاده" داشته باشم. بر این باورم که این طرح می تواند بار دیگر در سایه زنده کردن همکاری های اقتصادی، زمینه تبادلات و همکاری های فرهنگی کشورهای مسیر جاده ابریشم را فراهم کند و زمین ساز شناخت هرچه بیشتر مردم کشورهای منطقه از یکدیگر و احیای هویت آسیایی برای مقابله با خشونت و افراطی گری باشد.
    در این مراسم از برگزیدگان کتاب سال چین نیز تقدیر به عمل آمد.

    مراسم افتتاح رسمی غرفه ملی ایران روز اول شهریور ساعت 11 در محل غرفه ایران برگزار می شود، پایان بخش برنامه افتتاحیه نمایشگاه کتاب پکن اجرای موسیقی بداهه نوازی قطعات تصنیف های ایرانی و گروه موسیقی لیان بود.
    بیست و چهارمین دوره نمایشگاه کتاب پکن ازتاریخ 1 تا 5 شهریور ماه برگزار می شود. ایران مهمان ویژه این دوره از نمایشگاه است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت