غرفه ایران در نمایشگاه کتاب پکن افتتاح شد

عصر نمایشگاه- فعالیت‌های غرفه ایران در نمایشگاه کتاب پکن صبح امروز به صورت رسمی آغاز شد.

غرفه ایران در نمایشگاه کتاب پکن افتتاح شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه»  به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، مراسم افتتاحیه غرفه ملی ایران در نمایشگاه کتاب پکن صبح امروز چهارشنبه اول شهریور با حضور هوشانگ جه معاون سازمان رادیو ،تلویزیون، فیلم و انتشارات چین، ابوذر ابراهیمی ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، امیرمسعود شهرام‌نیا، مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، الماسیه رایزن فرهنگی ایران در پکن و شرکت‌کنندگان و غرفه‌داران حاضر در نمایشگاه کتاب پکن، برگزار شد.

    امیرمسعود شهرام‌نیا، مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در این مراسم ضمن خیرمقدم به حاضران گفت: خوشحالیم که این اتفاق مبارک و حضور ایران به عنوان مهمان ویژه در نمایشگاه کتاب پکن عملی شد و این حضور فرصت مناسبی برای گفت‌وگوهای فرهنگی است.

    وی در ادامه گفت: حدود 100 نفر از گروه‌های مختلف ما را در این نمایشگاه همراهی می‌کنند. 14 ناشر برگزیده از ایران، 13 آژانس ادبی فعال در ایران، 9 نفر از نویسندگان معاصر ایران، 10 نفر از هنرمندان مختلف در صنعت نشر، 4 گروه هنری نیز در غرفه ایران حضور خواهند داشت و به اجرای برنامه می‌پردازند.

    شهرام‌نیا در ادامه گفت: بیش از 40 برنامه و نشست مشترک بین نویسندگان و ناشران ایران و چین برگزار می‌شود و امیدواریم این برنامه‌ها آغازی برای گسترش برنامه‌های مشترک ایران و چین باشد.

    در ادامه برنامه افتتاح غرفه ایران، ابراهیمی ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی هم ضمن خیرمقدم به حاضران و تشکر از حضور نویسندگان، گفت: ما برای حضور در این نمایشگاه با دل‌هایمان به شما پیوسته‌ایم.

    رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات ادامه داد: ما ملتی فرهنگ دوست و علاقه‌مند به فرهنگ هستیم و نشانه‌های آن را در این نمایشگاه ملاحظه خواهید کرد. در تمام کلمات و تک تک اوراق کتاب‌های ما، خشونت و افراط گری نهی شده است و ما ملتی هستیم که از جنگ طلبی بیزاریم.

    ترکمان در ادامه با اشاره به مشاهیر نامدار ایران گفت: ملتی که خاقانی، حافظ، سعدی و خیام را دارد، ملتی صلح طلب است و ما به دنبال این هستیم که فرهنگ خودمان را در برابر نگاه‌های پرمهر شما قرار دهیم.

    هوشانگ جه، معاون سازمان رادیو ،تلویزیون، فیلم و انتشارات چین هم در این مراسم گفت: حضور ایران به عنوان مهمان ویژه در نمایشگاه کتاب پکن باعث آشنایی در کشور با یکدیگر می‌شود و از اهمیت فراوانی برخوردار است.

    وی افزود: چین و ایران دو کشور متمدن هستند و به واسطه جاده ابریشم تبادلات فرهنگی مناسبی بین آنها صورت می‌گیرد. اکنون شاهدیم که تبادلات فرهنگی بین ایران و چین گسترش یافته و حضور ایران به عنوان مهمان ویژه سکوی مناسبی برای گسترش فعالیت‌های فرهنگی است. کشور چین از ترجمه آثار ادبی و چاپ دیجیتال کتاب و گسترش صنعت در چین و ایران استقبال و حمایت می‌کند.

    بر اساس این گزارش، پایان بخش مراسم افتتاحیه غرفه ایران اجرای گروه موسیقی لیان بود که با استقبال گسترده مواجه شد.

    بیست و چهارمین دوره نمایشگاه کتاب پکن از امروز تا 5 شهریور ماه دایر است. ایران مهمان ویژه این دوره از نمایشگاه است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت