مسئول نمایشگاه موبایل و تکنولوژی اطلاعاتی افغانستان خبر داد

برگزاری نمایشگاه‌های تولیدات داخلی افغانستان در ترکیه و آسیای مرکزی

عصر نمایشگاه- مسئول نمایشگاه موبایل و تکنولوژی اطلاعاتی اعلام کرد که در آینده نزدیک نمایشگاه‌های تولیدات داخلی افغانستان در کشورهای ترکیه و آسیای مرکزی برگزار می‌شود.

برگزاری نمایشگاه‌های تولیدات داخلی افغانستان در ترکیه و آسیای مرکزی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» ،محمد ضیا مسؤل برگزاری دومین دور نمایشگاه «موبایل و تکنولوژی اطلاعاتی» و رئیس شرکت «مدرن متد» با تأکید به اینکه در تلاش ایجاد نمایشگاه‌های دیگر نیز هستیم، گفت: با برگزاری این دست نمایشگاه‌ها ما تولیدات داخلی و خارجی را به مردم معرفی می‌کنیم.

    وی با تأکید به ضرورت برپایی نمایشگاه‌های بیشتر در تمام ولایت‌های افغانستان، گفت: شرکت مدرن میتود که برگزار کننده نمایشگاه «موبایل و تکنولوژی اطلاعاتی» است، تلاش دارد تا فرهنگ نمایشگاه‌سازی را در افغانستان نهادینه کند.

    مسؤل برگزاری دومین دور نمایشگاه موبایل و تکنولوژی اطلاعاتی اظهار داشت: در این نمایشگاه 18 شرکت داخلی و خارجی شرکت کرده که 4 شرکت آن داخلی و 14 شرکت دیگر آن مربوط کشورهای پاکستان، چین و هند است.

    ضیا با بیان اینکه ما مصمم به برگزاری نمایشگاه‌هایی در آینده نزدیک نیز هستیم، گفت: ما امیدواریم که در هر روز بیش از 10 هزار بازدیدکننده از این نمایشگاه داشته باشیم.

    رئیس شرکت مدرن متد تصریح کرد: برگزاری این نمایشگاه می‌تواند پیام رُشد اقتصادی و نهادینه شدن فرهنگ نمایشگاه‌سازی را به همراه داشته و سایر فعالان اقتصادی را به ایجاد و برگزاری نمایشگاه‌های دیگر ترغیب کند.

    وی با بیان اینکه تاکنون افغان‌ها هیچ نمایشگاه مستقلی از تولیدات داخلی خود در خارج از کشور برگزار نکرده گفت: ما در نظر داریم تا در آینده نزدیک نمایشگاه‌هایی را در کشور‌های ترکیه، تاجیکستان و سایر کشورهای آسیای مرکزی برگزار کرده و تنها تولیدات افغانستان را در آن به نمایش بگذاریم.

    ضیا ضعف مدیریتی دولت را عامل صادر نشدن تولیدات افغانستان به خارج از کشور خواند و تصریح کرد: تولیدات افغانستان نسبت به تولیدات سایر کشور‌ها با کیفیت‌تر است، اما ضعف مدیریتی سبب شده تا نتوانیم تولیدات خود را به خارج از کشور صادر کنیم.

    مسئول برگزاری دومین دور نمایشگاه موبایل و تکنولوژی اطلاعاتی تأکید کرد: شهروندان کشور‌های خارجی از تولیدات افغانستان آگاهی ندارند، زیرا تاکنون ما هیچ نمایشگاهی در خارج از افغانستان برگزار نکرده‌ایم که این موضوع سبب شده تا جهانیان ما را تنها به چشم یک تروریست ببینند.

    محمد ضیا با بیان اینکه ما اکنون یک بخشی بنام ریاست نمایشگاه‌ها داریم، از عدم فعالیت مثمر آن انتقاد کرد و از دولت کابل خواست تا توجه بیشتری به بخش خصوصی داشته باشد.

    وی برگزاری نمایشگاه‌های تولیدات داخلی افغانستان در داخل و خارج از کشور را راهی برای شگوفایی اقتصادی افغانستانی‌ها دانست و از دولت خواستار فراهم‌سازی زمینه‌های برگزاری نمایشگاه‌های تولیدات داخلی در خارج از کشور شد.

    ضیا در پایان سخنان خود از تمام افغان‌ها خواست تا با بازدید از نمایشگاه موبایل و تکنولوژی اطلاعاتی، از تولیدات و داشته‌های کشور خود آگاهی حاصل کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۶ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت