برنامه‌های ایران در روز دوم نمایشگاه کتاب پکن

عصر نمایشگاه- برنامه‌های مسئولان فرهنگی ایران در دومین روز نمایشگاه کتاب پکن پیگیری شد و امیرمسعود شهرام‌نیا با نمایندگان نمایشگاه کتاب فرانکفورت دیدار کرد.

برنامه‌های ایران در روز دوم نمایشگاه کتاب پکن
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از خبرآنلاین، نمایشگاه کتاب پکن از روز چهارشنبه اول شهریور کار خود را آغاز کرده است و ایران مهمان ویژه این دوره از نمایشگاه است.

    غرفه ایران روز گذشته با حضور مقامات فرهنگی ایران و چین افتتاح شد و برنامه‌های مشترک مسئولان فرهنگی ایران با کشورهای دیگر از عصر چهارشنبه پیگیری شده است.

    نشست مشترک آژانس‌های چین با آژانس‌های ادبی کشورهای مختلف عصر روز گذشته در اولین روز برگزاری نمایشگاه برگزار شد.

    نشست مشترک آژانس‌های ادبی با یکدیگر هر ساله در حاشیه نمایشگاه برگزار می‌شود. آژانس‌های ادبی پل، تماس و کیا از ایران در این نشست حضور داشتند.

    هر ساله به منظور ایجاد فضایی برای ارتباط‌گیری آژانس‌های ادبی کشورهای مختلف با یکدیگر این نشست مشترک برگزار می‌شود. به طور میانگین هشت کشور هر ساله در این نشست حضور دارند و گاهی اوقات نیز هزینه‍های حضور بعضی آژانس‌های ادبی برای شرکت در این نشست از طرف کشور چین پرداخت می‌شود.

    در نشست امسال آژانس‌های ادبی کشورهای اندونزی، اسپانیا، استرالیا، مالزی، ایران، اوکراین و ایتالیا حضور داشتند. در این نشست با برگزاری ضیافت شام سعی شده تا آژانس های ادبی کشورهای مختلف در یک محیط دوستانه با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.لیو یون شانگ، یکی از اعضای ارشد شورای هفت نفره رهبری چین صبح امروز از غرفه ایران در نمایشگاه کتاب پکن بازدید کرد.

    امیرمسعود شهرام نیا، مدیرعامل موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران در این بازدید ضمن توضیحاتی در خصوص نحوه حضور ایران در این دوره از نمایشگاه گفت: ایران و چین دو ملت دارای سابقه و تمدن تاریخی کهن هستند که روابط خوبی با هم دارند. امسال ایران با شعار ایران رویای رنگین جاده ابریشم در نمایشگاه کتاب پکن شرکت کرده است.

    شهرام نیا در ادامه گفت: ما با تیم 100 نفره متشکل از نویسندگان، هنرمندان و ناشران ایرانی به همراه برنامه‌های مختلف در این نمایشگاه حضور داریم.

    مدیرعامل موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران در این بازدید به حضور چین در نمایشگاه کتاب تهران اشاره کرد و گفت: با هماهنگی‌های به عمل آمده با نمایشگاه کتاب پکن کشور چین در سال 2019 مهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران خواهد بود.

    لیو یون شانگ نیز با ابراز خوشحالی از حضور ایران به عنوان مهمان ویژه گفت: همان طور که شما هم اشاره کردید ایران و چین دو کشور با تمدن تاریخی کهن هستند که در سال های اخیر تبادلات فرهنگی خوبی با هم داشتند و این تبادلات هم رو به گسترش است.
    در این بازدید یک تابلو خوشنویسی با شعار صلح و دوستی برگرفته از شعر سعدی به ایشان تقدیم شد.امیرمسعودشهرام‌نیا مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران با نمایندگان نمایشگاه کتاب فرانکفورت در نمایشگاه کتاب پکن دیدار و گفت و گو کرد‌.

    این دیدار در محل غرفه آلمان در نمایشگاه کتاب پکن صورت گرفت. در این دیدار مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی فرهنگی ایران ضمن معرفی برنامه‌های ایران در خصوص کم و کیف حضور در نمایشگاه کتاب فرانکفورت به گفت و گو پرداخت.

    شهرام نیا در خصوص برگزاری کارگاه های مشترک فرهنگی در حوزه نشر الکترونیک، مارکتینگ، بازار جهانی و کپی رایت با نمایندگان نمایشگاه کتاب فرانکفورت به گفت و گو پرداخت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت