نمایشگاه کتاب پکن در نقطه پایانی

عصر نمایشگاه- بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن امروز به کار خود پایان می‌دهد.

نمایشگاه کتاب پکن در نقطه پایانی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از ایلنا ، نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن به ایستگاه پایانی خود رسیده است. از نکات جالب درباره این نمایشگاه تمرکز بر تبادلات و خرید و فروش رایت و برگزاری انواع نشست‌های فرهنگی به جای تبدیل کردن این رویداد به یک فروشگاه 5 روزه کتاب است.

    البته در نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن؛ سالنی مختص به فروش و عرضه کتاب را برای آن دسته از بازدیدکنندگان که علاقمند به خرید کتاب هستند؛ تدارک دیده شده تا مراجعان امکان تهیه اثر مورد خود را پیدا کنند، چراکه در غرفه‌ها اجازه فروش کتاب وجود ندارد.

    مسئله مورد توجه دیگر حضور ناشرانی مثل پنگوئن، آمازون و... در این نمایشگاه است که نشان دهنده آغوش باز بازار نشر چین برای بازارهای جهانی کتاب است.

    با اینکه مکان برگزاری نمایشگاه پکن شباهت‌هایی هم به شهرآفتاب و محل برگزاری نمایشگاه کتاب تهران دارد و بعضا با همان تصاویر خوابیدن بازدیدکنندگان در فضای سبز محوطه یا... روبرو می‌شویم اما هم مساحت فضای مسقف این مکان از شهرآفتاب بیشتر است و این بزرگی تا چهار برابر است تا آنجا که عملا شاهد جانمایی هیچ غرفه‌ای در سازه‌های موقت نیستیم و هم به دلیل عدم تمرکز نمایشگاه بر فروش؛ بازدیدکنندگان کاملا تخصصی به این رویداد سر می‌زنند.

    نمایشگاه کتاب پکن برنامه‌ها و نشست‌های ادبی و هنری و فرهنگی متعددی تدارک دیده که باز به دلیل عدم تمرکز بر مسئله فروش تعداد قابل توجهی شرکت‌کننده دارد و معمولا نشست‌ها شلوغ هستند.

    پاویون نویسندگان چینی یا همان پاتوق اهل قم نویسندگان خودمان را انجمن نویسندگان چین می‌گرداند. انجمنی که دولتی است و در تمام کشور شعبه دارد تا از بیش از چند صد عضو خود حکایت‌های صنفی، مالی و فکری کند.

    در نمایشگاه کتاب پکن هم مثل نمایشگاه کتاب تهران غرفه‌ها و سالن های غذاخوری متعددی جانمایی شده، با این تفاوت که این غرفه‌ها و کافه‌ها در سالن‌های مسقف و در کنار غرفه‌های ناشران تعبیه شده‌اند تا دسترسی به آنها برای غرفه‌داران و بازدیدکنندگان راحت‌تر باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت