احتمال برگزاری نمایشگاه کتاب بازهم در مصلی

عصر نمایشگاه: مکان برگزاری نمایشگاه کتاب تهران هنوز قطعی نشده است ولی احتمال برگزاری مجدد در مصلی وجود دارد. روسیه و ایتالیا مهمانان امسال هستند.

احتمال برگزاری نمایشگاه کتاب بازهم در مصلی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» ،به نقل از ایلنا،علی اکبر اشعری (سخنگوی شواری سیاست‌گذاری بیست‌ونهمین نمایشگاه کتاب تهران) ، با تاکید بر ادامه‌ی رایزنی‌های وزارت ارشاد با شهرداری تهران برای تعیین تکلیف مکان جدید نمایشگاه بین‌المللی کتاب گفت: براساس گفت‌وگوهایی که با شهرداری صورت گرفته بنا شده بود محل جدید نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا اردیبهشت سال آینده که موعد برگزاری بیست‌ونهمین دوره‌ی این رویداد فرهنگی است؛ آماده و مهیا شود اما علی‌رغم همه‌ی تلاش و پیگیری‌ها هنوز مشخص نیست که امکان تغییر محل نمایشگاه کتاب تهران برای سال 95 وجود دارد یا خیر.

    این عضو شواری سیاست‌گذاری بیست‌ونهمین نمایشگاه کتاب تهران اضافه کرد: در هر صورت رایزنی‌ها همچنان ادامه دارد ولی باتوجه به مهلت کوتاه چهارماهه‌ی باقی مانده تا بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب این‌طور به نظر می‌رسد که این جا‌به‌جایی محقق نشود و دوباره شاهد برپایی غرفه‌ها در مصلی تهران باشیم. نتیجه‌ی نهایی این مسئله هم نهایتا تا تا یکی دو هفته‌ی آینده مشخص شده و به صورت رسمی اعلام می‌شود.

    او در ادامه از تعیین چارچوب مشخص برای دعوت از مهمان ویژه در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و اظهار داشت: نکته‌ی دیگری که وجود دارد این است که شورا و کارگروهی تشکیل شده تا چارچوب معین و مشخصی را برای چگونگی توافق با دیگر کشورها جهت مهمان ویژه شدن در نمایشگاه بین‌المللی تهران مستند و مکتوب کنند. احتمال جمع‌بندی این متن که تهیه هم شده؛ در جلسه‌ی بعدی شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه بیست‌وهشتم کتاب تهران نهایی می‌شود.

    شهردار تهران در  اردیبهشت ماه و طی مراسم اختتامیه‌ی بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفته بود: از وزیر ارشاد خواهش می‌کنم و قول می‌دهیم سال آینده دوره بیست و نهم نمایشگاه کتاب تهران را در تپه‌های عباس‌آباد برپا کنیم تا 130 هزار متر فضای استاندارد را در یک فضای زیبا و متنوع برگزار کنیم.

    15تا 25 اردیبهشت 1395زمان برگزاری بیست‌ونهمین دوره‌ی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عنوان شده است و روسیه نیز به عنوان کشور مهمان در این دوره از نمایشگاه حضور خواهد داشت. همچنین ایتالیا به عنوان مهمان ویژه‌ی نمایشگاه کتاب سال 96 معرفی شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت