نمایشگاه‌های سوغات و صنایع دستی در سبزوار ایجاد می‌شود

عصر نمایشگاه- رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سبزوار از ایجاد بازارچه‌های سوغات و صنایع دستی در این شهرستان خبر داد.

نمایشگاه‌های سوغات و صنایع دستی در سبزوار ایجاد می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از تسنیم، محمود رضا سلیمانی ظهر امروز در نشست ستاد خدمات سفر سبزوار اظهار داشت: از روزهای پایانی اسفند ماه و همزمان با آغاز سفرهای نوروزی چهار بازارچه و نمایشگاه صنایع دستی و سوغات در مسیر زائران و گردشگران راه اندازی می‌شود.

    وی با بیان اینکه شهرستان سبزوار در زمینه آیین‌های معنوی در شرق کشور دارای برند خاصی است تصریح کرد: به همین دلیل به سبزوار لقب دیار آئین‌های نستوه را و در استان به این نام شناخته می‌شود.

    سلیمانی با بیان اینکه یکی از منازل تاریخی شهر در ایام نوروز با عنوان نوروز خانه برای پخت غذاهای سنتی پیش بینی شده است خاطرنشان کرد: در ایام نوروز سعی شده تا آیین‌های معنوی و مردمی این دیار در محل اسکان زائران و گردشگران اجرا شود.

    وی افزود: در این مدت هفت موزه شهرستان شامل موزه های وقف، شهدا، مردم شناسی، خانه شهید فرومندی، حیات وحش، موزه شهر و نفت به صورت ویژه فعال و آماده پذیرایی از گردشگران است.

    سلیمانی با اشاره به فعال بودن 17 هتل و مهمانپذیر واحد پذیرایی بین راهی عنوان کرد: با هماهنگی آموزش و پرورش بخش زیادی از مسافران در مدارس اسکان داده می‌شوند.

    سلیمانی با اشاره به راه اندازی باغ اسرار خراسان رضوی گفت: این باغ در محل آرامگاه حکیم حاج ملاهادی سبزوار با همکاری سایر شهرستان های استان در 56 غرفه راه اندازی می‌شود.

    سلیمانی گفت: در این طرح سبزوار به عنوان پایگاهی برای معرفی ظرفیت های گردشگری سایر شهرستان‌های استان به مسافران و زائران مشخص شده است.

    معاون عمرانی فرمانداری سبزوار نیز در این نشست گفت: نوروز، فرصتی مناسب برای تبدیل سبزوار به یک شهر مقصدی برای مسافران است.

    حسین شاد با بیان اینکه متاسفانه در گذشته ظرفیت‌های گردشگری سبزوار مورد توجه قرار نگرفته است گفت: همین بی توجهی سبب شده تا مسافران به سبزوار به عنوان یک شهر گذری نگاه کنند.

    وی افزود: سالانه تعداد زیادی گردشگر خارجی و ایرانی از شهرستان عبور می‌کنند و این در حالی است که آنها هیچ اطلاعاتی از سبزوار ندارند.

    شاد با اشاره به تشکیل 10 کمیته زیر مجموعه ستاد خدمات سفر در این شهرستان ادامه داد: مهمترین تاکید ما در این نشست‌ها شناسایی راه کارهای کاربردی در راستای معرفی سبزوار به عنوان یک شهر تاریخی و با ظرفیت‌های گردشگری به مسافران است.

    وی با تاکید بر آمادگی تمام دستگاه‌های اجرایی شهرستان برای استقبال از مسافران و زائران بارگاه حضرت رضا(ع) گفت: هیچ کم و کاستی و توجیهی از سوی دستگاه‌های اجرایی در این زمینه مورد قبول نیست و همه باید براساس دستورالعمل‌های صادره در آمادگی کامل باشند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت