نگاهی به حضور ایران در نمایشگاه کتاب پکن

عصر نمایشگاه- در نمایشگاه کتاب پکن که با حضور ایران به عنوان میهمان ویژه برگزار شد،‌ پنج هزار و ۲۶۲ قرارداد مبادله کپی رایت منعقد شد که در مقایسه با نمایشگاه کتاب پارسال پکن که ۵۰۱۸ قرارداد بود، از رشد نسبتاً خوبی برخوردار بود.

نگاهی به حضور ایران در نمایشگاه کتاب پکن
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷:۰۰

    fه گزارش پایگاه خبری«عصرنمایشگاه»به نقل از پایگاه اطلاع رسانی خبرنگار ، بیست و چهارمین دوره نمایشگاه کتاب چین در 27ماه آگوست روز یکشنبه به اتمام رسید.در این بزرگترین نمایشگاه کتاب در آسیا 2511 ناشر و فعال نشر از 89 کشور با برپایی غرفه و سیصد هزار بازدیدکننده (عمدتاً بازدید کننده تجاری)شرکت کردند. این نمایشگاه که با هدف ایجاد بستر و زمینه‌سازی جهت دیدار و مذاکره بین عوامل نشر از کشورهای مختلف برای مبادلات انواع کپی رایت کتاب بین ناشران و آژانس‌های ادبی چین با سایر ناشران و آژانس‌های ادبی از سایر کشورها و همچنین دیگر همکاری‌های بین‌المللی در حوزه صنعت نشر، از جمله تولید مشترک و چاپ مشترک آثار همه ساله در ماه آگوست برگزار می‌شود، 5262 قرارداد مبادله کپی رایت منعقد شد که در مقایسه با نمایشگاه کتاب پارسال پکن که 5018 قرارداد بود، از رشد نسبتاً خوبی برخوردار بود.
    به جهت موضوعی مبادله کپی رایت کتاب‌ها در موضوعات آموزشی، علمی و کودک و نوجوان بالاترین نرخ را داشت و در این بین کتاب‌های کودک و نوجوان بیشترین سهم را داشتند.برای نخستین بار کتاب‌هایی با موضوعات سبک زندگی، سلامتی، آشپزی و خانه‌داری حضور بیشتر و معمولی‌تری در این نمایشگاه داشتند و این نشان از ذائقه و علاقه مخاطبان چینی به این نوع از موضوعات داشت.
    نشر ایران امسال جدی‌ترین حضور را در نمایشگاه کتاب پکن داشت و به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه 13ناشر و 3 آژانس ادبی از ایران در غرفه‌هایی که از طرف موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی معاونت امور فرهنگی و وزارت ارشاد اسلامی تدارک دیده شده بود، صدها عنوان کتاب ایرانی در موضوعات مختلف در معرض اطلاع و توجه ناشران و سایر مخاطبان چینی قرار داد. بیش از 100 ملاقات کاری برای مبادله رایت بین ناشران چینی و سایر ناشران از کشورهای دیگر برگزار شد و این زمینه ساز ارتباط گیری مفید بین عوامل نشر ایران و بازار نشر بزرگ چین و کشورهای آسیایی جنوب شرقی شد.
    علاوه بر ناشران و آژانس‌های ادبی، 9 نویسنده،3 تصویرگر،2 خطاط،1  کاریکاتوریست،2 گروه موسیقی و گروه‌های دیگر هنرمندان برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در غرفه ملی ایران در این نمایشگاه حضور پیدا کردند.جالب اینکه دو غرفه‌ای که برای فروش هنرهای دستی ایران ترتیب داده شده بود از بیشترین استقبال برخوردار بودند و شاید بیشترین دستاورد دست به نقد هیئت 80 نفری ایران از این بازار کتاب و نشر متوجه فروشندگان این دو غرفه گردید!.
    مساعی مسئولان برگزاری غرفه ملی ایران در نمایشگاه پکن اعم از موسسه نمایشگاه‌ها و رایزنی فرهنگی ایران در پکن، در فراهم آوری سخت افزار و لجستیک حضور نشر ایران شایان توجه و تقدیر بود ولی به جهت نرم افزاری، محتوا، بهره‌مندی از امکان به وجود آمده و برنامه‌های اجرا شده نقدهای جدی وجود داشت و ما علاقه‌مندیم در جلسات ارزیابی حضور ایران در نمایشگاه کتاب پکن، به عنوان مهمان ویژه، موارد به بحث و نقد گذاشته شود، تا نتایج در برنامه‌ریزی‌های آتی برای نمایشگاه‌های بعدی مورد استفاده قرار گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت