مدیر کل دفتر امور چاپ وزارت ارشاد: تنوع فعالیتهای فرهنگی در نمایشگاه کتاب به جذابیت آن می افزاید

عصر نمایشگاه- مدیر کل دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تنوعی از فعالیتهای فرهنگی در نمایشگاه کتاب ناشران جهان اسلام در مشهد به جذابیت و کیفیت آن می افزاید.

مدیر کل دفتر امور چاپ وزارت ارشاد: تنوع فعالیتهای فرهنگی در نمایشگاه کتاب به جذابیت آن می افزاید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ؛ محمود رضا برازش در جلسه شورای برنامه ریزی نوزدهمین نمایشگاه کتاب ناشران ایران مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام توجه به بخش فعالیتهای جنبی نمایشگاه را بسیار مهم دانست و افزود: فعالیتهای متنوع فرهنگی به جذب مخاطب و فروش کتاب کمک می کند.

    وی افزود: استان خراسان رضوی جزو استانهایی هستند که این ظرفیت ویژه را دارد که به طور مستقل می تواند نمایشگاه کتاب برگزار کند و باید به این ظرفیت ها توجه شود.

    محمود رضا برازش حضور ناشران برجسته داخلی و خارجی را مستلزم ایجاد جذابیت در نمایشگاه دانست و ادامه داد: ناشری که می خواهد در نمایشگاه کتاب حضور داشته باشد جنبه اقتصادی نمایشگاه برایش حائز اهمیت است اگر حضور ناشر در نمایشگاه صرفه اقتصادی نداشته باشد تمایلی به حضور در نمایشگاه نخواهد داشت.

    وی با بیان این که نمایشگاه کتاب را باید به هفته فرهنگی با گرایش نشر مکتوب تبدیل کرد گفت: باید در نمایشگاه فعالیتهایی فراتر از فروش کتاب تعریف کرد، استان خراسان رضوی و مشهد در حوزه فرهنگی دارای پتانسیل و ظرفیتهای زیاد است و می توان از این ظرفیت استفاده کرد و فعالیتهای متنوع فرهنگی برنامه ریزی و اجرا کرد.

    برازش افزود: اگر جنبه فرهنگی و غیر فروش کتاب را پررنگ کنیم قطعا بحث فروش در نمایشگاه هم تقویت می شود.

    وی با اشاره به فرصت مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام اظهار داشت: باید از این فرصت استفاده کنیم ظرفیتهای فرهنگی، نویسندگان و شخصیت های علمی مشهد را معرفی کنیم، حضور شخصیتهای فرهنگی و مسوولین در نمایشگاه نیز می تواند به جذابیت نمایشگاه بیفزاید.

    مدیر کل دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه به شهرستانهای استان را نیز حائز اهمیت دانست و گفت: شهرستانهای استان خراسان رضوی نیز قابلیتهای فرهنگی بسیاری دارد هر روز نمایشگاه به فرهنگ یک  شهرستان اختصاص یابد، شهرستانهایی مانند نیشابور، سبزوار، تربت، گناباد و ... این پتانسیل را دارند.

    در این جلسه سید سعید سرابی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بر حضور کیفی ناشران ملی و بین المللی تاکید کرد گفت: هر سال در نمایشگاه مشهد ناشران خارجی حضور داشته اند اما امسال با توجه به این که مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام است باید سعی کنیم با استفاده از ظرفیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور ناشران خارجی پررنگ تر و کیفی تر باشد.

    مهدی شریفی رییس شورای برنامه ریزی نمایشگاه کتاب نیز بر حضور ناشران برجسته و کیفی سازی نمایشگاه تاکید کرد و اظهار امیدواری کرد کیفی ترین نمایشگاه امسال در مشهد برگزار شود.

    حسین نخعی شریف سرپرست معاونت فرهنگی شهرداری مشهد پیشنهاد کرد با توجه به رویداد مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام، بخش ویژه ای به کتب مرتبط با مشهد از ناشران استانی، ملی و بین المللی اختصاص یابد.

    یوسف امینی معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از فعالیت ٢٣ کمیته در شورای برنامه ریزی نمایشگاه کتاب خبر داد و گزارشی از روند برگزاری جلسات ارائه کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت