شرکت ایران در پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب باکو

عصر نمایشگاه- پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب باکو، با شرکت ۱۰۰ ناشر از جمهوری آذربایجان و نمایندگانی از ۴۰ کشور جهان به ویژه جمهوری اسلامی ایران، برپا شد.

شرکت ایران در پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب باکو
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از  اداره‌کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب باکو، ششم مهرماه با شرکت 100 ناشر از جمهوری آذربایجان و نمایندگانی از 40 کشور جهان به ویژه جمهوری اسلامی ایران و با حضور معاون نخست وزیر و وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان، مسئولان و شخصیت‌های علمی و فرهنگی جمهوری آذربایجان و سفراء و دیپلمات‌های کشورهای مختلف، خبرنگاران رسانه‌های جمعی و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی، افتتاح شد.

    رایزنی فرهنگی کشورمان در باکو، آثار چاپ شده این نمایندگی و دیگر آثار منتشره کشورمان در حوزه‌های فرهنگی، دینی، ادبی و همچنین، گردشگری در معرض دید عموم قرار گرفت که با استقبال بازدیدکنندگان مواجه شد.

    در نخستین روز از مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، چروفسور ائلچین افندیف، معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان و ابوالفضل قارایف، وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان، کریم طاهرلی، رییس کتابخانه ملی، خانم چروفسور گوهر علیف نایب، رییس قبلی مجلس ملی و رییس انستیتو شرقشناسی آکادمی علوم جمهوری آذربایجان از غرفه ایران بازدید کردند.

    در این بازدید، اصغر فارسی، رایزن فرهنگی کشورمان در باکو ضمن ارائه اطلاعاتی پیرامون کتاب‌های عرضه شده در غرفه ایران این نمایشگاه، از جدیدترین آثار منتشره رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران چون «خانه دوست کجاست» را به معاون نخست وزیر، اهداء کرد.

    بنابر اعلام این خبر، کتاب‌های عرضه شده در غرفه جمهوری اسلامی ایران شامل موضوعات فرهنگی، ادبی، گردشگری و جهانگردی، تاریخی، مذهبی، فلسفه و عرفان اسلامی و هنر از قبیل دانشنامه جهان اسلام، تاریخ ادبیات ایران، گردشگری و طبیعت ایران، آثاری از قرآن کریم و نهج‌البلاغه به فارسی و آذری و شاهنامه فردوسی به فارسی و آذری و ... است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت