پرورش مشتریان بالقوه نمایشگاهی

عصر نمایشگاه- نمایشگاه، فرصت فوقالعادهای است که رفتوآمد به غرفه کسب‌وکار را بسیار بهبود میبخشد. حالا تعداد زیادی مشتری بالقوه مناسب دارید؛ این عالی است؛ اما قدم بعدی چیست؟

پرورش مشتریان بالقوه نمایشگاهی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه»، اگر آنها هنوز به خریدهای جزئی مشغول باشند و آماده خریدهای کلی نباشند، ممکن است از آنها ناامید شوید و درنهایت یک فروش فوقالعاده را از دست بدهید. ممکن است صحبت با آنها را قطع کنید و امیدوار باشید که هرگاه آمادگی پیدا کردند برای خرید نزد شما بیایند یا ممکن است برای پرورش مشتری بالقوه سرمایهگذاری کنید و راه‌حل مناسب آنها شوید.  صرف زمان برای سرمایهگذاری و پرورش این نوع رابطه، باعث ماندگاری برند در ذهن این افراد میشود و زمانی که آماده خرید باشند، آنها را برای حل مسئله نزد شما میفرستند. این طبیعی است که انسان تصور کند، میتواند در همه‌چیز عالی بدرخشد؛ حتی اگر واقعاً این‌طور نباشد. به‌ندرت پیش میآید که رهبران یا بازاریابان کسبوکارهای موفق (که شما باشید) توقف کنند و بگویند: «من واقعاً توی این کار بد هستم.» چراکه همه ما راحتی را در چرخه روزهایی میبینیم که الگوی آن، فراموشی توقف و سپس ارزیابی و رشد است؛ بنابراین، این فرصت برای شکستن قالب و بهبود یک مهارت بسیار مهم، یعنی پرورش مشتریان بالقوه نمایشگاهی است.

    به‌احتمال‌زیاد دوست ندارید همه تلاش و کار سختی که در هنگام نمایشگاه انجام دادهاید، بیهوده و عبث باشد؟ و اصلاً قصد ندارید بگذارید خریداران بالقوه به‌راحتی از دست‌تان لیز بخورند و بروند، درست است؟ این را بدانید که تابلوها و نمایشگرهای فوقالعاده نمایشگاهی شما، تنها تا اینجا میتوانند شما را به جلو ببرند و بقیه کار با شما است. اکنون به برخی روشهای مهم جهت پرورش مشتری بالقوه نگاهی دوباره میاندازیم: «من همیشه اجازه می‌گیرم تا با مشتری بالقوهام در تماس بمانم.» این‌که شخصی تنها در غرفه شما متوقف ‌شده و با شما صحبت کرده است به این معنی نیست که علاقه‌مند به عضویت در تمامی فهرست‌های خبری شماست.‌ مطمئن شوید که از آنها برای افزودن‌شان به این گروه های خبری اجازه میگیرید و همیشه یک دکمه لغو اشتراک که به‌راحتی دیده میشود را در ایمیلهای خود قرار دهید.‌

    من همیشه به آنچه به خریدارانم مربوط است، گوش می‌دهم و سپس مشخص میکنم که چه محتوا و پیامهایی برای او مناسب است. اگر بدون توجه به این‌که افراد به چه چیزی علاقه دارند با آنها صحبت کنید، حتی مشتریان بالقوه ارزشمند هم افراد دیگری را برای خرید انتخاب خواهند کرد.‌ اطلاعات غیر مرتبط سریع‎‌ترین راه برای اطمینان از این است که آنها روی دکمه لغو اشتراک کلیک میکنند.‌ روی مسائل موردعلاقه افراد متمرکز شوید و پیام خود را حول محتوای موردعلاقه آنان شکل دهید. این نشان میدهد که روی آنها سرمایهگذاری کردهاید و میتوانید در ساختن اعتماد و اطمینان به آنان کمک کنید. «مشتری، شرکت ما را به‌عنوان رهبر فکری این صنعت در نظر گرفته است.» مردم میخواهند بهترین کالا را از بهترین شرکت بخرند. اگر بتوانید کاری کنید که مشتری بالقوه پیوسته به شما بنگرد، در مواقع نیاز محل رجوع او خواهید شد. این امر همچنین درها را کمی بیشتر برای فروش و مراجعات بعدی باز میکند.

    «شبکه های اجتماعی را برای پویش پرورش مشتری بالقوه خود دخیل کردهام.» امروزه مشتریان بالقوه همه‌جا هستند. گمان نکنید حتماً ایمیلی که برایشان ارسال کردهاید را خواندهاند. اطمینان حاصل کنید که از طریق مختلف با آنان در ارتباط هستید، مرتب با آنها مکالمه دارید و تنها به یک‌راه ارتباطی بسنده نکردهاید. اگر شما این کار را نکنید، افراد دیگری حتماً انجام خواهند داد. «تیم فروش من دائم مشتریان بالقوه را تحت نظر دارند تا نشانه های پیشرفت در چرخه فروش را مشاهده کنند.»

    در مدتی که با مشتریان بالقوه در تماس هستید و آنان را پرورش میدهید، لازم است آگاه باشید که در کجای فرآیند فروش قرار دارند؛ به این صورت اطمینان مییابید که تکنیکها و پیامهایتان متناسب با تغییرات آنها، در چرخه تغییر میکند. در مکالمات خود استراتژی داشته باشید و تنها به یک پاسخ برای همه مشتریان اکتفا نکنید.

    «من تماسهایم را تا مدت زیادی پس‌ازاین که مشتری به مشتری بالقوه تبدیل شد، ادامه میدهم تا رابطهای بلندمدت و موفق برقرار کنم.» ادامه تماسها و رابطه با مشتریهای جدید، درها و فرصتهای جدیدی را برای شما بازخواهد کرد. ایجاد سود بیشتر از طریق پیگیری خریدهای بیشتر، درخواستهای رجوع و داشتن یک مشتری همیشگی باید جزء اهداف تجاری شما باشد.

    «من به اهداف بلندمدت نگاه میکنم و میدانم که هر فروش بخشی از این اهداف محسوب میشود.» نگاه به اهداف بلندمدت به شما اجازه میدهد که ببینید که هر فروش گامی به‌سوی این هدف است. این امر به شما یاد میدهد که راه هایی برای ادامه خدمت به مشتریان در طول زمان بیابید و آنها را به‌جای مشتری یکباره به مشتری همیشگی خود تبدیل کنید.

    منبع:graphicolor.com

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت