«نام آوران ایران زمین» در قزاقستان

عصر نمایشگاه- حق رایت کتاب دو جلدی «نام آوران ایران زمین» که به معرفی ۱۲۰۰ نابغه ایرانی در عرصه های مختلف پرداخته در نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت به یک ناشر قزاقستانی فروخته شد.

«نام آوران ایران زمین» در قزاقستان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از ایرنا ، مولف این کتاب نفیس  اظهار داشت: در نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت که از 11 تا 15 اکتبر (19 تا 23 مهرماه) برگزار شد، بسیاری از ناشران بین المللی از غرفه ملی جمهوری اسلامی و کتاب های به نمایش گذاشته شده در آن دیدن کردند.
    احمد لرستانی با بیان اینکه یکی از این کتاب ها، مجموعه دو جلدی «نام آوران ایران زمین» بود که به شرح و معرفی مفاخر و چهره های پیشکسوت فرهنگی، هنری، ورزشی و ادبی ایران پرداخته، ادامه داد: مدیر انتشارات «فولیانت»(Foliant) از قزاقستان وقتی در جریان موضوع این کتاب قرار گرفت، از خرید رایت آن برای انتشار در این کشور استقبال کرد.
    وی انتشار این کتاب در کشوری که 70 درصد آن را مسلمانان تشکیل می دهند و تنوع فرهنگی در ان وجود دارد را گامی در جهت تبادل فرهنگی دانست و گفت: کتاب یاد شده با معرفی فرهیختگان و نخبگان ایرانی از جمله توفیق موسیوند مخترع کوچکترین قلب مصنوعی دنیا، مجید سمیعی رییس جامعه جراحان مغز جهان و رحیم رحمان زاده پدر ارتوپد آلمان می تواند زمینه را برای ترجمه آن با توجه به طرح گرنت فراهم کند.
    این پژوهشگر با بیان اینکه در طرح گرنت از ترجمه کتاب های ایرانی به زبان های خارجی حمایت مالی می شود، گرنت را دریچه ای برای ورود به بازار نشر ایران معرفی کرد.
    کتاب «نام آوران ایران زمین» دارای 10 فصل است که در آن نامداران تاریخ کهن و نیز معاصر ایران در عرصه علم، ادب، فرهنگ، فلسفه و هنر، پزشکان صاحب نام معاصر، پزشکان پیشکسوت، مهندسین معمار، چهره های موفق ایرانی مقیم خارج، موسیقی دانان و آهنگسازان، نوازندگان و آواز خوانان، بازیگران، کارگردانان و ورزشکاران معرفی شده اند.
    هدف از تالیف کتاب «نام آوران ایران زمین» الگوسازی برای مشتاقان عرصه های گوناگون علمی، ادبی، فرهنگی، معرفی ظرفیت ها و استعدادهای ایرانی برای جهانیان و ارتقای فرهنگ خودباوری در نسل جدید عنوان شده است.
    این کتاب دو زبانه و یکهزار و 700 صفحه ای را انتشارات عصر گویش به قیمت 7 میلیون ریال منتشر کرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت