نمایشگاه تراکنش ایران (۱۲)

نمایشگاه تراکنش ایران؛ فرصتی مناسب برای جذب سرمایه‌گذاراست

عصر نمایشگاه- حامد ولی‌پور بنیان‌گذار اپلیکیشن بیمیتو گفت: با وجود حضور سرمایه گذاران در نمایشگاه تراکنش ایران، این نمایشگاه فرصتی مناسب برای جذب سرمایه گذار است.

نمایشگاه تراکنش ایران؛ فرصتی مناسب برای جذب سرمایه‌گذاراست
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از مرکز فابا، حامد ولی‌پور بنیان‌گذار اپلیکیشن بیمیتو  می‌گوید: مجموعه متبوع‌اش در تلاش است در نمایشگاه تراکنش ایران، از محصول جدید خود در حوزه اطلاع‌رسانی خدمات بیمه‌ای رونمایی کند
    جست‌وجو در میان نرخ انواع بیمه‌نامه‌ها یکی از چالش‌هایی است که مشتریان بیمه، همواره با آن مواجه‌ بوده‌اند. فرآیندی زمان‌بر، که حالا با امکانی که استارت‌آپ «بیمیتو» فراهم کرده، آسان‌تر از گذشته طی می‌شود. بیمیتو یک سامانه آنلاین برای مقایسه و سفارش بیمه‌های مختلف،‌ مثل بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه، آتش‌سوزی و بیمه مسافرت است. اصلی‌ترین محصول بیمیتو، عرضه‌ خدمات مدیریت بیمه برای مشتریان است. با ثبت نام کاربر، این امکان به وجود خواهد آمد که مشتریان در هر مکانی، به اطلاعات بیمه خود از طریق وب‌سایت یا اپلیکیشن دسترسی داشته باشند. ولی‌پور می‌گوید: اگر چالش‌های قانون‌گذاری در حوزه استارت‌آپ‌ها برطرف شود، ما می‌توانیم فعالیت‌مان را رسمی‌تر و جدی‌تر انجام دهیم و در جذب سرمایه‌گذار هم موفق‌تر عمل کنیم.
    از دلایل حضور بیمیتو در نمایشگاه تراکنش ایران بگویید
    استارت‌آپ‌ها در ابتدای راه هستند وتلاش می‌کنند از هر فرصت مناسبی برای معرفی نحوه فعالیت خود استفاده کنند. بیمیتو هم مانند سایر استارت‌آپ‌هایی که در نمایشگاه تراکنش ایران شرکت کرده‌اند، به دنبال فضایی برای معرفی بهتر خودش است. با توجه به این‌که در حوزه بیمه، وضعیت مناسبی را داریم و در واقع در زمره اپلیکیشن‌های پیشرو این بخش محسوب می‌شویم، تصمیم گرفتیم در این نمایشگاه شرکت کنیم و در کنار سایراستارت‌آپ‌ها به رشد این حوزه کمک کنیم.
    انتظارتان از خروجی نمایشگاه برای بیمیتو و به طورکلی حوزه استارت‌آپ‌ها چیست؟
    یکی ازانتظارت‌مان این است که نهادهای نظارتی بیایند و ارزیابی خوبی از وضعیت داشته باشند تا در نهایت تاثیر مطلوبی برروند فعالیت این حوزه و قانون‌گذاری در این بخش بگذارند. دیگر این‌که امیدواریم این جذابیت برای سرمایه‌گذاران هم به وجود بیاید که سرمایه‌شان را به این سمت هدایت کنند. این موضوعی است که به بزرگ‌تر شدن بازار کار استارت‌آپ‌ها منجر می‌شود. من فکر می‌کنم نمایشگاه تراکنش می‌تواند به این حوزه کمک شایانی کند.
    بیمیتو توانسته سرمایه‌گذار جذب کند؟
    ما در مرحله ابتدایی کار، سرمایه گذار جذب کردیم ولی در حال حاضر برای رشد بیشتر خودمان در مرحله جذب سرمایه‌گذار دور بعدی هستیم.
    با چه چالش‌هایی در جذب سرمایه گذار مواجه بودید؟
    سرمایه‌گذاران به دلیل گستردگی بازار بیمه علاقه‌مند هستند که به این بخش ورود کنند، اما یکی از نگرانی‌های بزرگی که از سمت سرمایه‌گذاران وجود دارد، بحث نهادهای قانون‌گذار است. سرمایه‌گذاران منتظرند تا یک اعلام رسمی از سوی نهادهای قانونی در حوزه استارت‌آپ‌ها صورت بگیرد و تعریف قانونی از فعالیت‌ها در این سطح ارائه شود.
    در طول مدتی که فعالیت می‌کنید با چه چالش‌هایی مواجه بوده‌اید؟
    صنعت بیمه، حوزه‌ای است که سال‌ها تغییر خاصی به خود ندیده، حضور ما، در ابتدا برای شبکه فروشی که ما برای ارائه خدمات‌مان نیاز داشتیم، زیاد مانوس نبود و با مقاومت‌های زیادی مواجه بودیم. موضوع بعدی، چالش نهادهای قانون‌گذار بود که کماکان ادامه دارد. قوانینی که در صنعت بیمه وضع شده، هم‌خوانی زیادی با ارائه خدمات به صورت آنلاین ندارد و این هم بر مشکلات ما اضافه می‌کند. در شروع کار، همراهی شبکه فروش و شبکه بیمه را با خودمان نداشتیم و زمان زیادی صرف شد تا توانستیم ثابت کنیم که این شیوه فعالیت آنلاین، برای مردم جذابیت کافی را دارد و در عین حال تناقضی هم با امنیت وماهیت فعالیت بیمه ندارد.
    اقبال عمومی نسبت به بیمیتو را چگونه ارزیابی می کنید؟
    یکی از چالش‌های عمده‌ایی که اپلیکیشن ما با آن مواجه شد این است که هنوز در حوزه بیمه، چابکی لازم در خدمات‌رسانی آنلاین به وجود نیامده است. به عنوان مثال، مشتری وارد سیستم ما می‌شود و در عرض چند دقیقه بیمه بدنه را خریداری می‌کند، منتهی بقیه فرآیندهایی که باید صورت بگیرد تا بیمه بدنه صادر شود و به دست مشتری برسد، چون هم‌چنان در همان ساختار سنتی قرار دارد، طولانی‌مدت و زمان‌بر است. گاهی این روند مشتری را ناراضی می‌کند و این‌ها فقط یکی از مواردی است که ما با آن در حال دست‌وپنجه نرم کردن هستیم. در ارتباط با اقبال عمومی، اصلی‌ترین کاری که باید انجام دهیم، آموزش دادن به مردم و آماده کردن آن‌ها برای استفاده بهینه از اپلیکیشن‌هایی ازاین دست است. در حال حاضر نرخ رضایت‌مندی بالای 80 درصد را در سیستم‌مان داریم و درصد بازگشت مشتریان‌مان هم قابل توجه است. این مساله نشان می دهد که مشتری‌ها از این سیستم استقبال می‌کنند.
    آینده این حوزه را چه‌طور می‌بینید؟
    همان‌طور که اکنون در بسیاری از نقاط دنیا، شاهد رشد این صنعت هستیم و بسیاری از خدماتی که باید به شهروندان داده شود، در حوزه آنلاین تامین می‌شود، در کشور ما هم، کم‌کم به این سمت خواهیم رفت که توسط بیمیتو یا هر سامانه دیگری، خدمات بیمه‌ای آنلاین در دسترس مردم قرار گیرد. فکر می‌کنیم در این حوزه، آینده بسیار روشن است و با توجه به خلاقانه بودن این صنعت و به خصوص حوزه بیمه‌ها، که بسیار در دنیا مورد توجه است، در کشور ما هم این اتفاق خواهد افتاد و آینده حوزه فین‌تک بسیار روشن خواهد بود.
    آیا محصول خاصی برای ارائه در نمایشگاه تراکنش ایران دارید؟
    در حال حاضر هم‌چنان دو سرویس بیمه عمر و مسولیت پزشکی را در سایت نداریم، آن هم به دلیل تفاوت تعرفه‌های ارائه شده از سوی بیمه‌هاست و ما به دنبال یک قیمت دقیق از نرخ این بیمه‌ها بودیم. تلاش‌مان این است که در نیمه اول آبان ماه و در صورت آماده‌سازی، در طول برگزاری نمایشگاه تراکنش ایران، سرویس بیمه عمر بیمیتو را ارائه کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت