نمایشگاه تراکنش ایران(۱۳)

رونمایی از نسخه جدید «تجارت‌پی» در نمایشگاه تراکنش ایران

عصر نمایشگاه- احسان عبداللهی، معاون فنی مدیرعامل شرکت عصر دانش افزار از ارائه مسخه جدید نرم افزار «تجارت پی» در نمایشگاه تراکنش ایران خبر داد.

رونمایی از نسخه جدید «تجارت‌پی» در نمایشگاه تراکنش ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از مرکز فابا ؛ احسان عبداللهی، معاون فنی مدیرعامل شرکت عصر دانش افزار،  از فرآیند‌ شکل‌گیری موبایل‌بانک «تجارت‌پی» و ضرورت تجهیز تمام بانک‌ها به سیستم موبایل‌بانک سخن گفته است.
    رقابت بر سر شیوه ارائه خدمات بانکی، چالش امروز سیستم بانکی در سراسر دنیاست. با این حال، به دلیل نوپا بودن موبایل‌بانک در ایران، هم‌چنان شرکت‌های محدودی در این زمینه ارائه خدمات می‌کنند. شرکت عصر دانش افزار از جمله شرکت‌هایی است که با ایده موبایل‌بانک «تجارت‌پی» راهی جدید را در عرصه خدمات‌رسانی موبایلی بانک‌ها پایه گذاری کرده است. موبایل‌بانک تجارت‌پی، دو سال پیش و همزمان با برگزاری نمایشگاه تراکنش ایران رونمایی شد و امسال هم قرار است با ایده‌های نو، در نمایشگاه تراکنش ایران شرکت کند.
    از ایده شکل‌گیری تجارت‌پی برای‌مان بگویید.
    طبق استراتژی شرکت عصر دانش افزار، قراردادهای ما در سال‌های اخیر به این ترتیب بوده که پیمان‌کار هیچ مجموعه‌ای نباشیم و کارهای پروژه‌ای انجام ندهیم. بیشترین فعالیت‌مان بر مشارکت استوار است و موبایل‌بانک تجارت هم، با همین استراتژی شروع به کار کرد. 5 سال پیش، بانک تجارت مناقصه‌ای برگزار کرد که برنده مناقصه هم مشخص شد، اما ما به بانک پیشنهاد دادیم که موضوع مناقصه را رایگان انجام می‌دهیم و در ارزش افزوده‌ای که از محل فعالیت موبایل‌بانک شکل می‌گیرد، با بانک سهیم می‌شویم. این پیشنهاد هم مورد استقبال قرار گرفت و همکاری به این شکل آغاز و منجر به تولید موبایل‌بانک برای بانک تجارت شد.
    چه دستاورد قابل توجهی داشته‌اید؟
    ما با جلب رضایت مشتریان، توانستیم در جشنواره بانک مرکزی رتبه اول را کسب کنیم.
    هدف شرکت عصردانش افزار از حضور در نمایشگاه تراکنش ایران چیست و چه انتظاری از نمایشگاه دارید؟
    باتوجه به این‌که توانسته‌ایم در حوزه بانکداری با رویکرد موبایلی، فضایی را برای ارائه سرویس‌های جدید به مشتریان فراهم کنیم، از فرصت حضور دراین نمایشگاه هم استقبال کردیم. ضمن این‌که در طی مدت فعالیت‌مان توانسته‌ایم ارتباطاتی را هم با استارت‌آپ‌ها برقرار کنیم که سرویس‌هایی را که استارت‌آپ‌ها ارائه می‌کنند، به فضای موبایل‌بانک پیوند دهیم. به این ترتیب هم استقبال مردم از استارت‌آپ‌ها بیشتر می‌شود و هم استارت‌آپ‌ها خیلی زودتر به بازار هدف‌شان می‌رسند.
    یعنی هدف‌تان ارتباط بیشتر با استارت‌آپ‌هایت؟
    نه فقط استارت‌آپ‌ها، بسیاری از بانک‌ها هم‌چنان از روش سنتی تبعیت می‌کنند و آشنایی‌شان با ارائه خدمات توسط سرویس موبایل‌بانک ضروری است. ما در نمایشگاه به معرفی همین سیستم خواهیم پرداخت. تلاش‌مان این است که هم استقلال سرویس بانکی خودمان را حفظ کنیم و هم دسترسی استارت‌آپ‌ها را تسهیل کنیم و هم از نظر مادی برای همه طرف‌های درگیر، فضای مناسبی را به وجود آوریم. نمایشگاه فرصتی است که بتوانیم این‌گونه مشارکت‌ها را بیشتر کنیم. خروجی مطلوب مورد نظر ما هم، برقراری ارتباط موثر با همین حوزه‌هاست.
    آیا محصول یا سرویس خاصی دارید که در نمایشگاه از آن رونمایی کنید؟
    نسخه جدید تجارت‌پی و موبایل‌بانک تجارت، در نمایشگاه تراکنش ایران رونمایی می‌شود. نسخه جدید در فضای پرداخت بانکی بی‌نظیر است و دسترسی‌هایی ایجاد کرده‌ایم که به ارتباط بهتر با استارت‌آپ‌ها منجر خواهد شد.
    در این باره می‌توانید بیشتر توضیح دهید؟
    قبلا نگاه سنتی به اپلیکیشن‌هایی مثل موبایل‌بانک وجود داشت اما در حال حاضر، در دنیا خیلی از بانک‌ها به این سمت رفته‌اند که کسب‌وکارشان را متحول کنند. ما در راستای این حرکت و گسترده‌تر کردن تعریف موبایل‌بانک -که مردم به آن اعتماد دارند- قصد داریم خدمات بهتری در همین فضا ارائه کنیم. اتفاقی که در نسخه جدید موبایل‌بانک می‌افتد این است که فضایی برای دسترسی به خدمات مختلف از جمله خرید انواع بلیت، رزروهتل و خرید انواع بیمه‌نامه وجود خواهد داشت.
    این خدمات که همین الان هم در بستر اینترنت ارائه می‌شود.
    شاید به شکل معمول، همه این خدمات در اینترنت باشد، اما مردم از وجود آنها اطلاعی نداشته باشند. این برنامه باعث می‌شود تا امکانات به راحتی و در سریع‌ترین زمان، در دسترس کاربر قرار گیرند. در این راستا، از پایگاه داده مشتریان بانک‌ها هم استفاده می‌کنیم؛ مثلا وقتی ببینیم که یک کاربر موبایل‌بانک که اطلاعاتش قبلا ثبت شده، وارد سایتی می‌شود تا بلیتی بخرد، دیگر لازم نیست زمان زیادی صرف خرید بلیت کند تا بلیتش را تهیه کند. پروسه‌های اضافی که سایرین طی می‌کنند برای او حذف می‌شود و به این طریق، به راحتی پرداخت انجام می‌شود.
    به نظر می رسد ، دسترسی شما به شبکه مشتریان بانکی، رقابت‌تان با استارت‌آپ‌ها را از حالت عادلانه خارج می‌کند، این‌طور نیست؟
    به هیچ وجه. ما از همکاری‌های برد-برد در فعالیت‌مان استفاده می‌کنیم. ما خودمان از تمام این بازیگران خواسته‌ایم که در ارائه خدمات با ما شریک شوند. هیچ‌کدام از این خدمات را خودمان به تنهایی ارائه نمی‌کنیم، در این روش، همه استارت‌آپ‌ها و سایت‌هایی که فعالیت می‌کنند به ما می‌پیوندند تا خدمات به سهولت ارائه شود. مثلا در ارتباط با سیستم پرداخت کرایه تاکسی، خودمان اپلیکیشن جداگانه‌ای ایجاد نکرده‌ایم، بلکه با استارت‌آپی که در این حوزه فعال است همکاری می‌کنیم. در سایر حوزه‌ها هم به همین شکل است.

    آینده موبایل‌بانک‌ها را چه‌طور می‌بیند؟
    گوشی‌های هوشمند فراگیر شده‌اند. تا چند سال پیش تعداد کاربران اینترنت در کشور در حدود 7-8 میلیون نفر بود، ولی در حال حاضر، ضریب نفوذ اینترنت به کمک موبایل به حدود 40 میلیون نفر رسیده، این یعنی یک فرصت جدید برای تحول و بازتعریف همه کسب‌و‌کارها از جمله بانکداری درحال رخ دادن است. اتفاقی که فکر می‌کنیم می افتد این است که بانک‌ها به شدت در چالش قرار می‌گیرند و حتما باید خودشان را با خدمات جدید به‌روز کنند. اگر بخواهند روش سنتی را ادامه دهند، حتما محکوم به ادغام یا شکست هستند. بنابراین اگر از ابزارهایی مثل موبایل‌بانک استفاده کنند، می‌توانند اعتماد کاربران را برای ارائه خدمات بهینه جلب کنند و در زمره برترین‌ها قرار گیرند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت