حضور هیأت رسانه ای قطری در نمایشگاه مطبوعات

عصر نمایشگاه- صالح غریب در روزنامه الشرق (قطر) نوشت: روزنامه "الشرق" از سوی سفارت ایران در دوحه برای حضور در نمایشگاه رسانه ها و مطبوعات دعوتنامه ای دریافت کرد.

حضور هیأت رسانه ای قطری در نمایشگاه مطبوعات
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری لعصرنمایشگاه»به نقل از  خبرگزاری تقریب، صالح غریب نوشت:روزنامه "الشرق" از سوی سفارت ایران در دوحه برای حضور در نمایشگاه رسانه ها و مطبوعات دعوتنامه ای دریافت کرد، نمایشگاهی که در تهران آغاز به کار کرده است و این مسئله عمق روابط فرهنگی و رسانه ای میان قطر و جمهوری اسلامی ایران را بازتاب می دهد، روابطی که امروز به وجود نیامده است، بلکه چندین دهه پیشینه دارد.

    وی ادامه داد:بی تردید ایران از ریشه های تاریخی و میراث کهنی برخوردار است که ما را به تفکر درباره این دستاورد تمدنی و تعامل با این کشور به صورت مثبت به علاوه این عرصه فرهنگی و رسانه ای متمایز در ایران، سوق می دهد،  از این رو، قطر به مشارکت در این نمایشگاه در چارچوب هیئتی متشکل از روزنامه نگاران به نمایندگی از روزنامه های داخلی اهتمام ورزید، این مسئله تمایل مقامات قطر را برای همکاری مشترک میان دو کشور و در مرکز آن در زمینه رسانه ای منعکس می کند.

    صالحی غریب تصریح کرد:در واقع، تعامل رسانه ای در دو کشور همواره از ویژگی حرفه ای و اعتبار برخوردار بوده است؛ تا اندازه ای که هیچ رسانه ای را نمی یابیم که حتی در صورت وجود تضاد در دیدگاه در سطح رسمی، طرف مقابل را مورد هجوم قرار دهد، بلکه همواره حرفه ای گری و احترام در برخورد با موضوعات مرتبط با دو کشور به علت تمایل به منافع مشترک و محقق ساختن خواسته های دو ملت قطر و ایران، برقرار بوده است.

    وی افزود:این مسئله توجه ما را به موضع قطر در قبال فراخواندن سفیر خود از تهران در پی حمله به سفارت و کنسولگری عربستان در تهران و مشهد جلب می کند که شاهد بودیم رسانه های ایران از حمله علیه قطر خودداری کردند، در حالی که رسانه های کشورهای محاصره کننده قطر با هک کردن خبرگزاری رسمی قطر و آغاز هجوم رسانه ای برنامه ریزی شده علیه رهبری و ملت قطر و سپس تحمیل محاصره ظالمانه علیه قطر از سوی سه کشور واقع در خلیج فارس به علاوه مصر، به راه انداختند.

    صالح غریب گفت:تمام اینها ما را به تفاوت قائل شدن میان رسانه های مسؤولیت پذیر می اندازد که منافع وطن و ملت خود را مورد توجه قرار می دهند و رسانه های دیگری که به غیر از جعل، دروغ و اتهام زنی و نقض اصول و معیارهای حرفه ای چیز دیگری نمی داند.

    وی ادامه داد:بی تردید، کشور قطر همواره بر مشارکت در فعالیت های فرهنگی میان دو کشور اهتمام می ورزد، به این ترتیب که در نمایشگاه کتاب تهران شرکت می کند.

    غریب گفت:ساماندهی فعالیت های فرهنگی از سوی ایران در دوحه مانند آنچه در کتارا [یک منطقه فرهنگی در دوحه ] برگزار کرد، در کنار مشارکت ایران در نمایشگاه بین المللی کتاب دوحه؛ تمام این ها تأیید کننده تمایل دو کشور برای پیش برد روابط فرهنگی و تقویت آن در زمینه های مختلف است.

    وی خاطر نشان کرد که هیأت روزنامه نگاران قطری مورد استقبال و توجه مسؤولان ایرانی و کارکنان سفارت قطر در تهران قرار گرفتند؛ از همه برای نشان دادن چنین توجهی قدردانی می کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت