ششمین نمایشگاه کتاب هرات افتتاح شد

عصر نمایشگاه- ششمین نمایشگاه بزرگ کتاب هرات، با نمایش صدها عنوان کتاب از ناشران داخلی و ایرانی گشایش یافت.

ششمین نمایشگاه کتاب هرات افتتاح شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از   باشگاه خبرنگاران جوان، ششمین نمایشگاه بزرگ کتاب هرات، با نمایش صدها عنوان کتاب از ناشران داخلی و ایرانی گشایش یافت.

    این نمایشگاه به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در 30 غرفه و بیش از 4500 عنوان و 45 هزار جلد کتاب توسط اداره اطلاعات و فرهنگ شهر هرات با همکاری اتحادیه ناشران کتاب و فروشندگان لوازم‌التحریر در صحن ادارۀ اطلاعات و فرهنگ افتتاح شد.

    ‌ ناشران افعانستانی حاضر در نمایشگاه جدیدترین کتب خود را به نمایش گذاشته اند.

    در این نمایشگاه 2 غرفه برای ناشرانی از جمهوری اسلامی ایران اختصاص داده شده است و موسسه فرهنگی هنری بوی انار سرخ با همکاری مجموعه پخش کتاب و محصولات فرهنگی دمیرچی نمایندگی ناشران ایران را در این نمایشگاه بر عهده دارند و جدیدترین کتاب ها از ناشرانی چون سمت، نی، مرکز، آموت، اطراف و انتشارات ققنوس به نمایش گذاشته اند تا نیازمندی های مردم را در قسمت دسترسی به منابع تازه و جدید هر چه بیشتر برطرف نمایند.

    موسسه انار سرخ با همکاری مشترک با مجموعه دمیرچی پیش تر هم در نمایشگاه فروردین ماه در کابل نماینده ی بیش از 30 ناشر ایرانی در افعانستان بوده اند.

    این مجموعه ها به صورت تخصصی صادرات کتاب ایرانی به افعانستان را بر عهده دارند و از اهداف انها میتوان به گسترش زبان و ادبیات فارسی اشاره کرد.

    سعید دمیرچی مدیر مجموعه پخش کتاب و محصولات فرهنگی دمیرچی و سید مجید سلطانی مدیر عامل موسسه انار سرخ امیدوار هستند با اقدامات صورت گرفته و همکاری های خوب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین وزارت اطلاعات و فرهنگ افعانستان بتوانند به زودی کتب ناشران افعانستانی را پس از کسب مجوزهای لازم جهت نزدیکی فرهنگ دو کشور و استفاده مهاجرین افغانستانی در ایران و در دسترس بودن منابع مناسب برای محققین و علاقمندان به حوزه افعانستان به ایران وارد کنند.

    از دیگر اتفاقات خوب در برگزاری این نماشگاه با نظر به آمارهای بازدیدکنندگان دوره های قبل نشان می‌دهد که با برگزاری این نمایشگاه‌ها در سالهای گذشته، انگیزه و علاقه مندی مردم برای مطالعه بیشتر شده است.

    در همین حال، سید رضا «حسینی میثم» مشاور ارشد وزارت اطلاعات و فرهنگ، برگزاری نمایشگاه‌های کتاب و مراکز پخش و انتشار کتاب را در رشد فرهنگ و ایجاد انگیزه برای مطالعه ارزشمند دانسته، تصریح کرد: تلاشهای ادارۀ اطلاعات و فرهنگ هرات در امر توسعه و گسترش امور فرهنگی به خصوص در قسمت کتاب و کتابخوانی باعث خواهد شد تا بسیاری از جوانان، نوجوانان و حتی کهنسالان برای پر کردن اوقات فراغتشان روی به مطالعه و کتابخوانی بیاورند.

    گفتنی است این نمایشگاه به مدت 10 روز به روی علاقه‌مندان و بازدید کنندگان باز است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت