​نمایشگاه کتاب کویت افتتاح شد

عصر نمایشگاه- چهل‌و‌دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب کویت با شرکت بیش از ۴۸۰ ناشر از سراسر جهان از امروز(۲۴ آبان‌ماه) آغاز به کار کرد.

​نمایشگاه کتاب کویت افتتاح شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری لعصرنمایشگاه»به نقل از ایبنا، نمایشگاه بین‌المللی کتاب کویت از امروز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی کویت در منطقه المشرف شروع شد و تا ده روز ادامه خواهد داشت. امسال 482 موسسه چاپ و نشر از 30 کشور مختلف و با 11 هزار عنوان کتاب جدید در زمینه‌های گوناگون در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

    نمایشگاه کتاب کویت، دومین نمایشگاه مهم کتاب در جهان عرب به شمار می‌آید و از سال 1975 فعالیت خود را آغاز کرده است. ناشران عربی هرساله برای شرکت در این رویداد فرهنگی و دیدار با نویسندگان کویتی با هم رقابت می‌کنند.

    امسال این نمایشگاه یک امتیاز ویژه دارد و آن انتخاب کویت به عنوان «پایتخت جوانان عرب» در سال 2017 است که به همین منظور مراسمی برای کسب این افتخار در نمایشگاه امسال در نظر گرفته‌شده‌است.

    مدیر نمایشگاه کویت اعلام کرد که امسال این نمایشگاه امکانات و تسهیلات ویژه‌ای را برای بازدیدکنندگان در نظر خواهد گرفت که می‌توان به آماده‌سازی نسخه کاغذی فهرست کتاب‌ها در غرفه شورای ملی فرهنگ و هنر و ادب و خدمات اینترنتی رایگان در سالن‌های مختلف نمایشگاه و هم چنین امکانات اطلاع‌رسانی الکترونیکی برای کتاب‌ها و ناشران اشاره کرد.

    او هم‌چنین گفت که امسال نمایشگاه کتاب کویت بر نقش فرهنگی این کشور به عنوان فرصتی ویژه برای دیدار مسئولین و اهالی فرهنگ و کتاب در این رویداد فرهنگی تاکید دارد.

    مدیر نمایشگاه کویت هم‌چنین اعلام کرد که امسال علاوه بر مشارکت ناشرانی که هر سال کتاب‌هایشان را در این نمایشگاه عرضه می‌کنند 50 ناشر برای نخستین‌بار از کشورهای عربی و خارجی در نمایشگاه حضور دارند.

    این نمایشگاه هم چنین در نظر دارد که برنامه‌های فرهنگی متنوع و نشست‌های فکری و نمایش‌های زنده‌ای را در حاشیه این رویداد فرهنگی برگزار کند.

    از میان این برنامه‌ها می‌توان به برگزاری جشنواره ویژه علمی و فرهنگی «الجاحظ و کتاب الحیوان» در طول نمایشگاه اشاره کرد. هم‌چنین نمایشگاه تصویری که بیش از 100 عکاس حرفه‌ای و آماتور در آن شرکت می‌کنند و نمایشگاه کاریکاتور از دیگر برنامه‌های این رویداد فرهنگی است.

    در نمایشگاه کتاب امسال کویت قرار است که سالن شماره 5 به ناشران مصری، لبنانی، اردنی و سوری و سالن شماره 6 به ناشران کویتی و خارجی اختصاص یابد. سالن شماره 7 هم ناشران کتاب‌های کودک را در خود جای داده است.

    ایران سال گذشته در بیست و یکمین نمایشگاه کتاب کویت حضور داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت