نمایشگاه بین المللی ناشران کتاب با رویکرد حضور ناشران خارجی

عصر نمایشگاه- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: نوزدهمین نمایشگاه بین المللی ناشران کتاب با رویکرد حضور ناشران خارج طی روزهای ۹ تا ۱۶ آذر ماه آتی در مشهد برگزار می شود.

نمایشگاه بین المللی ناشران کتاب با رویکرد حضور ناشران خارجی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از ایرنا , سید سعید سرابی روز شنبه در نشست هماهنگی چهارمین دوره پویش کتابگردی در مشهد به انتخاب این شهر در سال 2017 به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام اشاره و بیان کرد: از این رو برپایی نمایشگاه کتاب با رویکرد حضور ناشران خارجی در فضای 12 هزار مترمربعی برنامه ریزی شده است.
    وی ادامه داد: 11 بخش نمایشگاهی با همکاری دستگاههای مختلف و با هدف استفاده از ظرفیت بخشهای غیردولتی و تشکلهای مردمی در این نمایشگاه برپا می شود. هشتمین دوره نمایشگاه ملی دفاع مقدس نیز همزمان با نمایشگاه کتاب و با حضور140 ناشر تخصصی در مشهد برپا خواهد شد.
    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: همچنین برای نخستین بار امسال مقرر شده بنهای خرید کتاب علاوه بر نمایشگاه در کتابفروشیهای سطح شهر مشهد تا یک ماه پس از برگزاری نمایشگاه قابل خرید و فروش باشد.
    وی به فرارسیدن چهارمین دوره پویش سراسری کتابگردی نیز اشاره و بیان کرد: به دلیل تقارن این پویش با ایام دهه آخر صفر مقرر شد به صورت سراسری دوم آذر ماه آتی در سراسر کشور برگزار شود.
    سرابی افزود: ظرف سه سال اخیر خراسان رضوی همراهی خوبی با این جریان داشته و امسال نیز می کوشیم پویشی قوی در استان و مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام داشته باشیم.
    وی برگزاری چهارمین دوره معرفی و انتخاب پایتخت کتاب ایران، طرح دوشنبه های کتابخوانی در مهدهای کودک و طرح حمایت از ترجمه آثار ایرانی به زبانهای را از دیگر موارد مرتبط و در دست اجرا در خراسان رضوی ذکر و بیان کرد: همزمان با پویش کتابگردی طرح پاییزه کتاب نیز از دوم آذر ماه آغاز می شود.

    * 120 برنامه مرتبط با رویداد مشهد 2017
    مسئول دبیرخانه شورای برنامه ریزی و هماهنگی اسلامی پایتخت فرهنگی جهان اسلام نیز در این نشست گفت: 120 برنامه مرتبط با رویداد مشهد 2017 توسط دستگاههای مختلف در این شهر برگزار و در این خصوص طی سال 2017 تاکنون مشهد میزبان چهار هزار میهمان خارجی بوده است.
    محمد کاظم دبیری افزود: همچنین با توجه به رایزنی با موسسه فرهنگی آیسسکو مقرر شده ظرف 10 سال آینده رویداد پایتخت فرهنگی جهان اسلام بار دیگر به مشهد تعلق گیرد لذا چشم انداز مشهد پایتخت فرهنگی در دوره 10 ساله در دست تدوین است.
    سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی(ISESCO) با عضویت 57 کشور اسلامی، کلانشهر مذهبی مشهد را برای سال 2017 میلادی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در آسیا انتخاب کرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت