حضور وزیر صنعت وتجارت خارجی مالزی در غرفه ایران در نمایشگاه حلال

عصر نمایشگاه- 'مصطفی محمد' وزیر صنعت و تجارت خارجی مالزی که هفته گذشته از اشتیاق کشورش برای افزایش روابط تجاری با ایران سخن گفته بود، امروز چهارشنبه در نخستین روز از سیزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت حلال مالزی از غرفه ایران دیدن کرد.

حضور وزیر صنعت وتجارت خارجی مالزی در غرفه ایران در نمایشگاه حلال
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا، این دیدار در حالی اتفاق افتاد که 'مرضیه افخم' سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز در غرفه های کشورمان حضور داشت و توضیحاتی در خصوص صنعت حلال ایران ارائه کرد.
    وزیر صنعت و تجارت خارجی مالزی امروز پس از سخنرانی در آیین گشایش نمایشگاه و همایش های بین المللی صنعت حلال مالزی از غرفه های حاضر در این دوره از نمایشگاه و از جمله چند غرفه ایران دیدار کرد.
    وی حدود 10 روز پیش نیز از اقدام مالزی برای تقویت روابط تجاری با ایران در دوره پسابرجام خبر داد و گفت: ما به ایران همچنان به عنوان یک مقصد مهم برای بازار محصولات نگاه می کنیم. شرکت توسعه تجارت خارجی مالزی نیز مقدمات سفر مقامات عالیرتبه مالزی را به ایران در زمان بسیار نزدیکی فراهم کرده است.
    مصطفی محمد پیش از بازدید از غرفه های حاضر نیز در این نمایشگاه در سخنانی بر اهمیت بازار صنعت حلال تاکید کرد و گفت که کشورش توانسته در این بخش با داشتن 39 میلیارد رینگیت (9.5 میلیارد دلار) صادرات به کشورهایی از قبیل چین، تایلند، آمریکا و کره جنوبی نسبت به سال 2011 بیش از 15 میلیارد رینگیت (3.6 میلیارد دلار) سهم خود را در این بازار افزایش دهد.
    وی همچنین گفت که صنعت حلال با توجه به پویایی آن با رشد قابل توجهی در پنج سال گذشته مواجه بوده به گونه ای که شغل های ایجاد شده در این کشور از میزان 97 هزار شغل در سال 2011 به 250 هزار شغل در سال 2015 رسیده و تعداد شرکت های فعال در این بخش نیز از دو هزار و 336 شرکت به پنجهزار و 726 افزایش یافته است.
    در سیزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت حلال بیش از 528 شرکت از 32 کشور مختلف از جمله 15 کشور غیرمسلمان محصولات حلال خود را به علاقمندان این حوزه ارائه کردند که حضور پنج شرکت از ایران در قالب هشت غرفه نیز پاسخگوی نیاز علاقمندان محصولات ایران هستند.
    شرکت های ایرانی حاضر در این دوره از نمایشگاه حلال مالزی از استان های کرمان، اصفهان، البرز، تهران و خراسان رضوی بودند که محصولاتی از قبیل نبات مایع، خرما، خشکبار و کیک و بیسکوییت را به بازدیدکنندگان عرضه کرده اند.
    پیش بینی شده است 25 هزار نفر از این نمایشگاه دیدن کنند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرنمایشگاه ( http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۶ ماه پیش
        آرشیو

        دانلود با کیفیت