در نمایشگاه کتاب کودک شانگهای چه گذشت

عصر نمایشگاه- پنجمین دوره نمایشگاه کتاب کودک شانگهای در حالی به کار خود پایان داد که بازدیدکنندگان آن نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته‌ است.

در نمایشگاه کتاب کودک شانگهای چه گذشت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از ایبنا، نمایشگاه کتاب کودک شانگهای (CCBF) بزرگترین اتفاق فرهنگی مربوط به کودکان محسوب می‌شود که در تاریخ 19 نوامبر (28آبان) به کار خود پایان داد.

    پنجمین نمایشگاه کتاب کودک شانگهای در طول سه روز برگزاری خود حدود 350 ناشر از سراسر جهان را در مساحتی بالغ بر 25 هزار مترمربع میزبانی کرد. برای نخستین بار ناشران کتابهای کودکی از کشور کانادا، سوئد، ژاپن و آمریکا در این نمایشگاه حضور داشتند. انتشارات لیورز از کانادا، بونیر از سوئد، انتشارات پنگوئن از آمریکا و توهان از ژاپن انتشاراتی‌های مهمی بودند که در این نمایشگاه حضور یافتند.

    حضور نویسندگان و تصویرگران کتاب‌های کودکان در این نمایشگاه سه روزه یکی دیگر از اتفاقات مهم رخ داده در این رویداد فرهنگی بود. کائو ونکسووان (اولین نویسنده چینی دریافت کننده جایزه هانس کریستین اندرسن)، تارو گومی، الکساندرا میزیلینسکا و دانیل میزیلینسکی از جمله چهره‌های ادبی بودند که در این نمایشگاه حاضر شده و برای بازدیدکننده‌ها سخنرانی کردند.

    بر اساس اعلام مسئولان نمایشگاه حدود 25 کارگاه آموزشی و 100 مراسم مختلف فرهنگی در نمایشگاه برگزار شد. مسئولان نمایشگاه کتاب کودک شانگهای گفتند امسال بازدیدکنندگان نسبت به سال گذشته 50درصد افزایش داشته است.

    طبق اعلام موسسه اوپن بوک پکن که به طور اختصاصی آمارهای مربوط به انتشارات را در کشور چین اعلام می‌کند، فروش کتاب‌های کودکان در سال 2016 در بازار کتاب چین حدود 10 میلیارد دلار بوده که رشد 28درصدی را نشان می‌دهد.

    به گفته این موسسه نمایشگاه کتاب کودک شانگهای تاثیر خوبی در افزایش این آمارها داشته است.

    دیوید مک میلان مدیر فروش موسسه انتشاراتی واکر بوکس چین می‌گوید: «بیشتر کتاب‌های وارداتی به چین کتاب‌های انگلیسی زبان هستند. چون والدین در این کشور دوست دارند فرزندانشان زبان انگلیسی را یاد بگیرند. همچنین بیشتر کتابهای وارداتی مربوط به کتابهای علوم و ریاضی می‌شود. »

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت