یکی از مهم‌ترین رویدادهای آرد و نان را در ایران داریم

عصر نمایشگاه- نمایشگاه آرد و نان امسال از نظر تعداد مشارکت‌کنندگان و کیفیت برگزاری از رویدادهای سال‌های قبل رشد بهتری داشته است.

یکی از مهم‌ترین رویدادهای آرد و نان را در ایران داریم
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرنمایشگاه» به نقل از گسترش ، کیفیت ماشین‌آلاتی که امسال شاهد حضور آنها هستیم نیز ارتقا قابل توجهی نسبت به دوره‌های قبل داشته است. به تعبیر بهتر باید گفت که امسال واقعا شاهد آخرین دستاوردهای ماشین‌آلات صنعت آرد و نان از سراسر جهان در کشورمان هستیم.

    نکته‌ای که در اینجا اهمیت پیدا می‌کند، توجه هر چه بیشتر به موارد کیفی است. افزایش کیفیت مشکل چندین ساله ما است. در حوزه آرد و نان با توجه به اینکه ارتباط مستقیم با معیشت مردم دارد این موضوع نمود بیشتری دارد و البته توجه ما نیز همواره بر این امر متمرکز است که باید کیفیت مواد غذایی را افزایش بدهیم.

    بی شک برگزاری یک رویداد بین‌المللی تخصصی در زمینه آرد و نان می‌تواند ما را به هدف‌گذاری‌های خودمان نزدیک کند. خصوصا اینکه بدانیم این رویداد یکی از مهم‌ترین و حرفه‌ای‌ترین عناوین نمایشگاهی در سراسر جهان است. دارا بودن یک رویداد موفق یعنی امید به سرمایه گذاری‌های مشترک در آینده.

    نباید فراموش کنیم که کشورهای خارجی با ماشین‌آلات موفق خودشان در نمایشگاه‌ها حضور پیدا می‌کنند. در گام اول میتوان از این ماشین‌ها برای توسعه کسب و کار و ارتقا کیفی محصولات استفاده کرد. در گام‌های بعدی نیز میتوان به داخلی‌سازی این ماشین‌آلات فکر کرد. اینکه تولیدکنندگان داخلی ما با اتکا به توان بومی قادر به تولید ماشین آلان مورد نیاز در صنایع مختلف باشند، موضوع دور از ذهنی نیست.

    در همین نمایشگاه شاهد حضور برخی شرکت‌های تولید‌کننده ماشین‌آلات هستیم که نشان می‌دهد توان داخلی در این زمینه قابل توجه است. البته هنوز قرارداد خاصی در زمینه تولید ماشین‌آلات مشترک منعقد نشده و باید روی آن بیشتر کار کرد.

    طی چند سال اخیر و در صنعت شیرینی و شکلات موفق به جدب برخی سرمایه گذاری‌های مشترک شدیم که تاثیر خوبی هم در صنایع ما داشته است اما در حوزه آرد و نان هنوز این اتفاق رخ نداده است. ما مستعد و اماده هستیم که از ظرفیت‌های جهانی برای رشد و توسعه این عرصه استفاده کنیم.

    هنوز چیزی نهایی نشده اما احتمال دارد با یکی ار شرکت‌های بزرگ در زمینه تولید نان به نام بولر وارد همکاری بشویم. این شرکت البته در ایران نمایندگی دارد و فعالیت می‌کند اما در صورت ورود به فضای همکاری‌های دوجانبه آماده تاسیس کارخانه در کشورمان بوده و قصد دارند از دانش فنی و توان متخصصان ایرانی استفاده کنند.

    نباید فراموش کنیم که کشور ما یکی از اولین ها در زمینه تولید انواع و اشکال مختلف نان بوده و امروز نباید از کشورهای پیشرفته در این زمینه عقب بمانیم. چه از نظر ماشین آلات و تولید محصولات متنوع و چه از نظر توجه به اشتغال‌زایی و توسعه فضای کسب و کار.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت