نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی فارس یکشنبه گشایش می یابد

عصر نمایشگاه: معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شیراز گفت: نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دانشگاه ها، دستگاه های اجرایی و شرکت های دانش بنیان استان فارس یکشنبه ۱۵ آذرماه به میزبانی دانشگاه شیراز برپا می شود.

نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی فارس یکشنبه گشایش می یابد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا، احمد عریان افزود: این نمایشگاه به مناسبت هفته پژوهش در دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز دانشگاه شیراز واقع در خیابان ملاصدرا برپا می شود.
    وی ادامه داد: این نمایشگاه در قالب 37 غرفه از ساعت 8:30 تا 17 هر روز پذیرای علاقه مندان است.
    معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شیراز اظهار کرد: آیین تجلیل از 47 پژوهشگر برتر دانشگاه ها، دستگاه های اجرایی و شرکت های دانش بنیان استان فارس نیز روز دوشنبه 16 آذرماه ساعت 15 در دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز دانشگاه شیراز برگزار می شود.
    عریان ادامه داد: به مناسبت هفته پژوهش، نشستی تخصصی نیز در زمینه بحران آب با حضور مسئول کمیته آب معاونت علمی، فناوری ریاست جمهوری، استادان سرشناس و مطرح آب و محیط زیست و مسئولان اجرایی، یکشنبه 15 آذرماه در تالار دکتر مصطفوی دانشگاه شیراز برپا می شود.
    وی ادامه داد: در این نشست تخصصی درباره مباحثی همچون خشکسالی، ریز گردها، تأثیر آب بر محیط زیست و جوامع بشری، کویری شدن و بیابان زایی، کاهش سطح آب های زیرزمینی و شور شدن آبها در این نشست تخصصی بحث و تبادل نظر می شود.
    این استاد دانشگاه اظهار کرد: با همکاری مثلث سه گانه علمی شامل دانشگاه شیراز، بنیاد ملی نخبگان و پارک علم و فناوری فارس، طرح جامع حل بحران آب در حال تدوین است و در صورت حمایت مسئولان استانی و تأمین بودجه، اجرایی می شود.
    وی بیان کرد: امسال مراسم هفته پژوهش برای چهاردهمین سال پیاپی از 14 تا 18 آذرماه در سراسر کشور گرامی داشته می شود.
    معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شیراز در بخش دیگری از این گفت و گو اظهار کرد: هشت استاد دانشگاه شیراز در سال 94 به عنوان پژوهشگر برتر جهانی و جزو یک درصد دانشمندان پر استناد دنیا بوده اند و همچنین استادان دانشگاه شیراز موفق شده اند عنوان پژوهشگر برتر کشوری و جایزه علامه طباطبایی را از آن خویش کنند.
    عریان افزود: طرح های پژوهشی کلان و متعددی با همکاری دانشگاه شیراز در دست اجراست که به عنوان نمونه می توان به طرح ازدیاد برداشت نفت از حوزه جنوب، طرح آب و محیط زیست در پتروشیمی، طرح قطار شهری، طرح پایش تصویری حمل و نقل، طرح ترافیک و طرح لباس خلبانان از جمله آنان است.
    معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شیراز با بیان اینکه در سال 93 این دانشگاه 254 میلیارد ریال قرارداد پژوهشی داشته است، اظهار داشت: در سال 94 با وضعیت مناسب و مطلوب فاصله داریم و دلیل آن سخت گیری در بودجه های پژوهشی است.
    وی گفت: از استاندار و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس می خواهیم که اعتبارات پژوهشی سازمان ها و نهادها تجمیع شود و به صورت مأموریت گرا و در قالب طرح های بزرگ به دانشگاه واگذار شود تا با توانمندی های استادان و دانشجویان مشکلات کلان استان حل شود.
    معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شیراز گفت: هم اینک صنعت کشور تنها از یک پنجم ظرفیت و توان اعضای هیات علمی این دانشگاه بهره مند شده است.
    عریان ادامه داد: از حدود 700 عضو هیات علمی فعال در دانشگاه شیراز، 140 تن از آنها همکاری های مشترکی با بخش صنعت در حوزه های محیط زیست، تشعشعات هسته ای، طرح های دفاعی، کشاورزی،اقتصاد مقاومتی، لیزر، رادار، زمین شناسی، نفت، طرح های فرهنگی، محرومیت زدایی و ذخیره ژنتیک گیاهی کشور دارند که این بدان معنا است که هنوز زمینه بهره گیری از ظرفیت حدود 560 عضو هیات علمی این دانشگاه فراهم نشده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت