نمایشگاه کتاب بیروت تجلی‌گر روحیه ناسیونالیستی لبنانی‌ها

عصر نمایشگاه- شصت‌و‌یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بیروت، فردا (۹ آذرماه) به طور رسمی کار خود را آغاز می‌کند. بیش از ۲۲۰ ناشر داخلی و خارجی آثار خود را در این نمایشگاه ارائه خواهند کرد.

نمایشگاه کتاب بیروت تجلی‌گر روحیه ناسیونالیستی لبنانی‌ها
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرنمایشگاه»به نقل از ایبنا، شصت‌و‌یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بیروت که تحت نظارت سعد الحریری، نخست‌وزیر مستعفی لبنان آماده شده بود، فردا (9 آذرماه) در محل برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی لبنان آغاز به کار می‌کند. این نمایشگاه تا 13 دسامبر (22 آذرماه) میزبان کتابدوستان خواهد بود.

    امسال 160 ناشر لبنانی و 65 ناشر از کشورهای دیگر عربی و خارجی در این رویداد فرهنگی شرکت می‌کنند. این نمایشگاه امسال با تاکید ویژه بر روحیه ناسیونالیستی که به تازگی در لبنان به وجود آمده مکانی برای نشر آگاهی و معرفت خواهد بود.

    فادی تمیم، رئیس انجمن فرهنگی-ادبی لبنان در کنفرانس مطبوعاتی که دیروز (7 آذرماه) به همین مناسبت برگزار شد، گفت: «اهالی کتاب همه سختی‌ها را به جان می‌خرند تا اثبات کنند، لبنانی که می‌شناسیم لبنانی فرهنگی است که درهایش بر روی همه ملت‌ها باز است.»

    امسال به مناسبت بزرگداشت بیست‌و‌پنجمین سال روابط دیپلماتیک میان لبنان و اوکراین، قرار است مراسمی به عنوان روز اوکراینی در خلال نمایشگاه برگزار شود که مهم‌ترین رخداد نمایشگاه امسال محسوب می‌شود. به همین مناسبت برنامه‌هایی از قبیل اجرای موسیقی زنده و عرضه کتب ناشران اوکراینی و فعالیت‌های دیگری که دال بر فرهنگ و فولکلور اوکراین است برگزار خواهد شد.

    سفیر اوکراین در بیروت با تاکید بر حضور گسترده ناشران اوکراینی در نمایشگاه امسال، این نمایشگاه کتاب را نخستین گام به سوی همکاری و تعاون سودمند و بلند‌مدت بین ناشران، مترجمین و هنرمندان اوکراینی و عربی دانست و به نقش آن در تقویت روابط فرهنگی و انسانی بین دو ملت تاکید کرد.

    رئیس اتحادیه ناشران لبنان نیز در خصوص نمایشگاه گفت: «بیروت تصویر فرهنگی خود را از خلال برگزاری جشن‌های باشکوهی که بر نقش مهم این کشور در انتقال کلمه و فرهنگ تاکید دارد به خوبی نشان داده است.ما به طور مستمر از طریق انجمن فرهنگی و اتحادیه ناشران با اهالی کتاب و مطالعه در حال مراوده هستیم و همواره سعی می‌کنیم در فعالیت‌های آن‌ سهیم باشیم.»

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت