افتتاح شصت‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بیروت

عصر نمایشگاه- شصت‌ویکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب بیروت با حضور رایزن فرهنگی کشورمان و تعدادی از سفرای خارجی و شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی لبنان افتتاح شد.

افتتاح شصت‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بیروت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرنمایشگاه»به نقل از  اداره‌کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در مراسم افتتاح این نمایشگاه طارق تمیم، رییس انجمن فرهنگی عرب به عنوان برگزارکننده این نمایشگاه  گزارشی از روند شکل‌گیری نمایشگاه کتاب و تعداد ناشرین شرکت کننده برای حاضرین ارائه کرد و گفت: نمایشگاه کتاب بیروت از پیشگامان برگزاری نمایشگاه کتاب در جهان عرب است و همواره بر توسعه چاپ و نشر و به توسعه فرهنگ در جامعه لبنان و کشورهای عربی کمک شایانی می‌کند.

    وی در ادامه از فعالیت‌های مهم امسال در نمایشگاه را ادای احترام به رئیس جمهور فقید مصر مرحوم جمال عبدالناصر ذکر کرد و اظهار کرد: کشور اوکراین برای اولین بار به مناسبت بیست‌وپنجمین سالگرد روابط دیپلماتیک میان دو کشور در این نمایشگاه حضور فعال دارد و برنامه‌های متنوعی را اجرا می‌نماید.

    بنابر گزارش وزارت فرهنگ لبنان دراین دوره تعداد 161 ناشر لبنانی و 65 ناشر از کشورهای دیگر از جمله جمهوری اسلامی ایران در این رویداد فرهنگی شرکت کرده‌اند.

    برگزاری و مدیریت نمایشگاه کتاب بیروت که بمدت دو هفته ادامه خواهد داشت، توسط بخش خصوصی(باشگاه فرهنگی عرب و اتحادیه ناشران لبنان) و البته زیر نظر وزارت فرهنگ لبنان صورت می‌گیرد. نمایشگاه بین‌المللی کتاب بیروت از سال 1956 میلادی تاکنون در حال برگزاری است و حتی در سال‌های جنگ داخلی در لبنان و حملات رژیم صهیونیستی نیز برگزارشده است.

    بازدید «فواد السنیوره» از غرفه ناشرین

    «فواد السنیوره» که در غیبت سعد حریری نخست‌وزیر لبنان در سفر به فرانسه به عنوان بالاترین مقام رسمی نمایشگاه دوره 61 را افتتاح نمود، به همراه محمد‌مهدی شریعتمدار، رایزن فرهنگی کشورمان و تعدادی از شخصیت‌های فرهنگی و هنری از غرفه‌های نمایشگاه بازدید و سپس از غرفه ناشرین کتاب جمهوری اسلامی ایران نیز بازدید بعمل آورد.

    السنیوره بعد از پایان بازدید در گفت‌وگو با رسانه‌های مطبوعاتی بر احیای روابط فرهنگی، تاریخی ایران و لبنان بدور از دشمنی‌ها تاکید نمود و گفت: سرانجام باید کینه و دشمنی بین ایران و جهان عرب به پایان برسد.

    در این دوره از نمایشگاه از جمهوری اسلامی ایران انتشارات جامعه‌المصطفی، ابرار ایرانیان، به نشر آستان قدس رضوی و بهار آفرینش حضور دارند و حدود 700 عنوان کتاب در زمینه‌های تاریخی، دینی، فرهنگی و هنری به زبان‌های عربی، انگلیسی و فارسی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

    این نمایشگاه 9 آذرماه افتتاح و به مدت دو هفته دایر می‌باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت