حضور ایران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب بیروت نمونه‌ای از دیپلماسی فرهنگی

عصر نمایشگاه- ایران امسال در شصت و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بیروت با یک هزار عنوان کتاب حضور پررنگی داشته، این موضوع را در حالی می‌توان نمونه‌ای از دیپلماسی فرهنگی و وحدت میان ایران و لبنان عنوان کرد که سازمان بسیج رسانه و موسسه فرهنگی بهار آفرینش در این نمایشگاه حضور دارند.

حضور ایران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب بیروت نمونه‌ای از دیپلماسی فرهنگی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرنمایشگاه»به نقل از خبرگزاری فارس از مشهد، اگر نگاهی به تاریخ گذشته لبنان و ایران داشته باشیم، این دو کشور از نظر ویژگی‌های فرهنگی و اعتقادی، شباهت‌های بسیاری با یکدیگر دارند.

    ایران امسال در شصت و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بیروت با یک هزار عنوان کتاب حضور پررنگی داشته، این موضوع را در حالی می‌توان نمونه‌ای از دیپلماسی فرهنگی و وحدت میان ایران و لبنان عنوان کرد که سازمان بسیج رسانه و موسسه فرهنگی بهار آفرینش در این نمایشگاه حضور دارند.

    کشور ما در حوزه نشر، صرف نظر از حمایت مسئولین و نبود نظارت مناسب متولیان فرهنگی در این مقوله، آثار قابل قبول و دفاعی در موضوعات مختلف دارد که می‌تواند با حضور در نمیشگاه‌های کتاب در کشورهای جهان به ویژه اسلامی حضور پررنگ و درخشانی داشته باشد، علاوه بر این در راستای توجه به دیپلماسی فرهنگی و اجرای آن، گام‌های مهمی بردارد.

    برخی از کارشناسان دیپلماسی فرهنگی را فرایند موثری تعریف کرده‌اند که در آن فرهنگ یک ملت به جهان بیرون عرضه و خصوصیات منحصر به فرد فرهنگی ملت‌ها در سطوح دو جانبه و چند جانبه ترویج می‌یابند، با این نگاه، بی‌تردید، نه تنها حضور ایران در شصت و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بیروت نمونه‌ای از دیپلماسی فرهنگی است، بلکه سبب وحدت شده و در حالی عامل ایجاد آرامش در منطقه می‌شود که بی‌تردید، در شرایط سیاسی کنونی منطقه، خاورمیانه به این آرامش نیز نیاز دارد.

    این نمایشگاه در حالی از جمعه گذشته در بیروت آغاز شده که تاکنون محمد فتحعلی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان و یوسف نورالدین استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه لبنان و عباس محمدیان مسئول سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی از غرفه ایران در این نمایشگاه بازدید داشته‌اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت