​آغاز به کار نمایشگاه بین‌المللی کتاب جده

عصر نمایشگاه- سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب جده، امروز ۱۳ دسامبر (۲۲ آذرماه) آغاز و تا ۲۲ دسامبر (۱ دی‌ماه) میزبان کتابدوستان خواهد بود. امسال حدود ۵۰۰ ناشر از ۴۲ کشور عربی و خارجی در این رویداد فرهنگی حضور یافته و حدود سه‌و‌نیم میلیون کتاب عرضه می‌شود.

​آغاز به کار نمایشگاه بین‌المللی کتاب جده
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرنمایشگاه»به نقل از ایبنا، سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب جده امروز 13 دسامبر (22 آذرماه) با حضور خالد الفیصل، امیر منطقه مکه مکرمه، عواد العواد، وزیر فرهنگ و اطلاعات عربستان و مشعل بن ماجد، فرماندار جده در این شهر گشایش می‌یابد.

    امسال حدود 500 ناشر از 42 کشور عربی و خارجی در این رویداد فرهنگی حضور یافته و حدود سه‌و‌نیم میلیون کتاب در این نمایشگاه عرضه می‌شود.

    عبدالرحمن العاصم، ناظر امور فرهنگی وزارت فرهنگ و اطلاعات عربستان در این باره گفت: «امسال این نمایشگاه تلاش کرده که فضای مناسبی را به کتاب‌های الکترونیکی، که اخیرا جای خود را در کتابخانه‌ها باز کرده‌اند، اختصاص دهد تا از این طریق فرصت مناسبی را به ناشران کتاب‌های دیجیتال برای رقابت در این عرصه فراهم آورد.»

    سومین نمایشگاه کتاب جده تنها منحصر به کتاب نیست؛ برنامه‌های جانبی گسترده‌ای امسال در این نمایشگاه برگزار خواهد شد که از آن میان می‌توان به نمایش فیلم، برگزاری شب‌های شعر، دیدارهای فرهنگی متنوع و نمایشگاه هنرهای تجسمی اشاره کرد که در نوع خود تجربه منحصربه فردی را برای بازدیدکنندگان از این نمایشگاه رقم خواهد زد و به غنا و نشاط آن خواهد افزود.

    اتحادیه اروپا، امسال برنامه‌های فرهنگی مختلفی از جمله؛ نمایش پنج فیلم کوتاه، شصت تابلو نقاشی از میراث‌ اسلامی، برگزاری کارگاه خط ژاپنی، اجرای موسیقی آمریکایی، نمایش‌های آکروباتیک، نمایش فیلم‌های کوتاه چینی و برخی برنامه‌های فرهنگی دیگر را برای گسترش همبستگی و تبادل فرهنگی جهانی در نمایشگاه اجرا خواهد کرد.

    شعار این دوره از نمایشگاه «کتاب، تمدن است» انتخاب شده است و فضایی که امسال به این نمایشگاه اختصاص داده شده نسبت به سال گذشته 35 درصد افزایش داشته که علت آن گسترش فعالیت‌ها و برنامه‌های جانبی متنوع در خلال این نمایشگاه است.

    جده، سه سال پیش، بعد از 25 سال، میزبان نمایشگاه کتاب شد که با تصویب امیر خالد الفیصل قرار شد که تا پنج سال، نمایشگاه کتاب در این شهر برگزار شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت