افتتاح نمایشگاه و جشنواره سفره مشترک ایران و افغانستان در کرمان

عصر نمایشگاه- دومین جشنواره بین المللی علمی، فرهنگی و اقتصادی سفره مشترک ایران و افغانستان روز سه شنبه در کرمان گشایش یافت.

افتتاح نمایشگاه و جشنواره سفره مشترک ایران و افغانستان در کرمان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا، دبیر اجرایی دومین جشنواره نوروزی سفره مشترک ایران و افغانستان در جمع خبرنگاران گفت:غرفه های خانه سنتی افغانستان، خانه کتاب ایران و افغانستان، غذای محلی ایران و افغانستان، حکاکی سنگ های قیمتی ایران و افغانستان، صنایع دستی ایران و افغانستان، خوشنویسی اتباع افغان و غرفه مشترک لباس های محلی ایران و افغانستان از جمله غرفه های نمایشگاه این جشنواره است.
    بسم الله خرمی افزود: دو روز از این جشنواره در روزهای هفدهم و هجدهم فروردین در دانشگاه شهید باهنر کرمان و در روزهای نوزدهم و بیستم به همت اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان و سایر ارگان های مربوط خارج از دانشگاه برگزار می شود.
    وی بیان کرد: یکی از بخش های ویژه نمایشگاه برگزاری نمایشگاه عکس توسط فاطمه حسینی عکاس و هنرمند تبعه افغانستان است که تصاویر بسیار زیبایی از کشور افغانستان را به نمایش گذاشته و می تواند به بازگشت مهاجران افغان به کشورشان کمک کند.
    دبیر اجرایی جشنواره سفره مشترک ایران و افغانستان گفت: برگزاری جشن امضای محمد کاظم کاظمی شاعر برجسته افغان، اجرای رقص ملی افغانستان و تئاتر عمو نوروز از دیگر برنامه های جشنواره است.
    وی افزود: یکی از مهمترین بخش های جشنواره، برگزاری همایش سفره مشترک ایران و افغانستان با حضور محمد محقق معاون رئیس اجرایی دولت افغانستان، هیات همراه، سفیر کشور افغانستان، استاندار کرمان و جمعی از مسئولان استان کرمان روز چهارشنبه هجدهم فروردین در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان است.
    خرمی با بیان اینکه فعالیت این جشنواره بیشتر در حوزه فرهنگ متمرکز است تصریح کرد: امسال بخش علمی هم به جشنواره اضافه شده است و پیش نویس موافقت نامه های علمی بین دو کشور امضا خواهد شد.
    وی گفت: یکی از اهداف اصلی برگزاری این جشنواره آشنایی دانشجویان و غیر دانشجویان با آداب و رسوم مشترک کشورهای ایران و افغانستان است.
    وی افزود: امسال سعی کردیم میزبان کشور تاجیکستان باشیم که به دلایلی امکان پذیر نشد اما از سال های بعد این امکان را خواهیم داشت تا کشورهای بیشتری در این جشنواره حضور داشته باشند.
    دبیر اجرایی جشنواره نوروزی سفره مشترک ایران و افغانستان بیان کرد: تصمیم بر این بود که دومین دوره این جشنواره در دانشگاه کابل افغانستان برگزار شود که میسر نشد اما امیدواریم با رایزنی با مقامات افغانستان سومین دوره جشنواره در دانشگاه کابل برگزار شود.
    وی افزود: حدود 500 دانشجو از اتباع کشور افغانستان در دانشگاه های استان کرمان مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد 50 نفر در دانشگاه شهید باهنر کرمان تحصیل می کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرنمایشگاه( http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۶ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت