مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی:

شستا آماده ورود به بازار عمان است

عصر نمایشگاه- مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) گفت: شستا آماده همکاری جدی و ورود به بازار عمان در زمینه تولیدات هلدینگ های دارویی، سیمان و عمران است.

شستا آماده ورود به بازار عمان است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از ایرنا، مرتضی لطفی در دیدار با سفیر ایران در عمان ضمن تاکید بر اینکه فرصت ها و راههای گسترش همه جانبه روابط تجاری و اقتصادی تهران- مسقط وجود دارد، افزود: ما برای عمان اولویت و اهمیت زیادی را در همکاری های مشترک و صادرات کالا و محصولات تولیدی شرکت های شستا قائل هستیم.
    وی تصریح کرد: ضروری است دو طرف تمهیدات لازم را در زمینه های مختلف بویژه برای دسترسی و دستیابی هلدینگ ها و شرکت های تحت پوشش شستا به بازار عمان به عمل آورند و سرمایه ­گذاران عمانی نیز می توانند به ایران اعزام شوند و در حوزه سیمان (سیمان بهبهان، خاش، چابهار و خوزستان) تا 30 درصد سرمایه گذاری کنند.
    لطفی با تشریح ظرفیت ها و امکانات شستا گفت: در حوزه دارو که نزدیک به 24 درصد سهم کشور متعلق به شستا است و در حوزه عمران و سدسازی که سابقه اجرای پروژه های موفق در Cisو عراق و سایر کشورهای عربی در دسترس است امکان همکاری های ارزشمندی وجود دارد.
    وی به سایر توانمندی های مجموعه شستا پرداخت و خاطرنشان کرد: در حوزه پتروشیمی از متانول تا پی پی سی و اوره و آمونیاک، در حوزه حمل و نقل دریایی با دارا بودن شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران شرکت پگاه و شرکت فکا با بیش از 30 هزار راس دام، امکان صادرات کلینکر، سیمان و در حوزه معدن زمینه های مساعدی برای سرمایه پذیری مشترک داریم.
    محمدرضا نوری شاهرودی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان نیز با اشاره به جایگاه رفیع ایران برای عمان افزود: ما در بخش سیاسی و روابط دوجانبه بین­ المللی ومنطقه ­ای هیچ مشکلی با کشور عمان نداریم و به لحاظ سیر صعودی در همکاری های اقتصادی نظیر بانک صحار (دومین بانک بزرگ عمان) که خواستار ادامه همکاری هستند و برای شرکت های مطرحی همچون فولاد مبارکه، فولاد خوزستان و ذوب آهن اصفهان هم حساب باز کرده اند و از سایر فعالیت ها می توان به دریافت مجوزهای فروش دو خودروی دنا و رانا از شرکت ایران خودرو اشاره کرد.
    وی گفت: به راحتی می توان زمینه های فعالیت در عمان مانند ثبت شرکت و حساب بانکی، اخذ ویزا ( پارسال 37 هزار ویزا و امسال با سیر صعودی تاکنون بیش از 45 هزار ویزا صادر شده)، صادرات میوه و شیلات و گندم و همچنین واردات و صادرات دارو را گسترش داد.
    نوری شاهرودی ادامه داد: برهمین اساس هیاتی از وزارت بهداشت و درمان عمان برای رتبه بندی بیمارستان های ایران در شرف اعزام به ایران هستند و در زمینه سیمان و کلینکر هم فعالیت گسترده ای در دست اقدام است و بنیاد مستضعفان زمینی به متراژ 50 هزار متر در سلاله در این خصوص در اختیار گرفته است.
    سفیر ایران در مسقط با اشاره به اینکه عمانی ها با 17 کشور تاکنون حذف تعرفه تجارت دارند و صفر است افزود: در بحث مخازن نفتی وپروژه های ساختمانی ،سرمایه ­گذاری مشترک و پالایشگاه ها ،دارو و سلامت و ماشین آلات می توان با عمانی ها همکاری های مشترک داشت.
    وی با اشاره به اینکه مجموعه کالاهای ایرانی درعمان خوشنام است و 60 درصد تجارت عمان در دست شیعیان است؛ گفت: تشکیل کمیته مقدماتی نشست مشترک دوطرف و همچنین عضویت در کمیسیون مشترک که وزارت صنعت ایران نیز عضو آن است ضروری است.
    نوری شاهرودی افزود: باید از فرصت استفاده کرد و شرکتی در عمان ثبت کرد و یک نفر در راس هرم در آنجا به نمایندگی حضور داشته باشد چون هم تمرکز در زیرمجموعه شستا و هدایت و راهبری کارهای آن انجام می گیرد و هم اینکه عمانی ها بتوانند مرتبا پیگیری و هر روز در دسترس و در جریان فرصت ها قرار داشته باشید.
    وی در پایان به برگزاری همایش اردیبهشت ماه در چهار حوزه صنعت، پتروشیمی ،سیمان و دارویی با مشارکت از سرمایه­ گذاران عمان، عربی و اروپایی اشاره کرد و گفت: برای برگزاری نمایشگاه در عمان جهت معرفی شستا و کالاهای تولیدی شرکت های زیرمجموعه نیز آماده هستیم.
    در دیدار و گفتگوی سفیر ایران در عمان با مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)در تهران ضمن بررسی فرصت ها و راههای سرمایه گذاری، بر توسعه و همکاری دو کشور بویژه استفاده مسقط از ظرفیت ها و تولیدات شستا تاکید شد.
     شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) به عنوان یک مجموعه تخصصی در امر سرمایه گذاری در تاریخ ششم فروردین سال 1365 به صورت یک شرکت سهامی خاص با سرمایه اولیه 20 میلیارد ریال تاسیس شد.
    هدف اصلی شستا مدیریت کارآمد منابع مالی تخصیص یافته با رویکرد سودآوری وارزش افزوده حداکثری در بازارهای سرمایه داخلی و خارجی از طریق فعالیت های تولیدی، خدماتی و بازرگانی است و امروز شستا به یکی از شرکت‌های بزرگ اقتصادی در سطح خاورمیانه تبدیل شده است و با تدوین چشم انداز و افق های آرمانی خود و برنامه ریزی استراتژیک می رود تا در آینده ای نه چندان دور به یک بنگاه اقتصادی تراز اول در سطح جهانی تبدیل شود.
    در حال حاضر 9 هلدینگ گردشگری، دارو، نفت، گاز و پتروشیمی، سیمان، معادن، حمل و نقل جاده ای، انرژی، بانک، بیمه فعالیت دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت