روزهای فرهنگی ایران در بوسنی برگزار می‌شود

عصر نمایشگاه- به مناسبت بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، روزهای فرهنگی ایران ۱۶ تا ۲۲ بهمن‌ماه جاری به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در بوسنی و هرزگوین برگزار می‌شود.

روزهای فرهنگی ایران در بوسنی برگزار می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام الله دهه مبارک فجر، برنامه «روزهای فرهنگی ایران» با هدف معرفی فرهنگ و تمدن ایران، 16 تا 22 بهمن‌ماه جاری با تأکید بر هنر تبریز با توجه به اعلام این شهر از سوی سازمان کنفرانس اسلامی به عنوان شهر نمونه گردشگری جهان اسلام در سال 2018 میلادی در بوسنی و هرزگوین برگزار می‌شود.

    این برنامه به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین و با همکاری اداره‌کل همکاری‌های فرهنگی و ایرانیان خارج از کشور و شهرداری و دانشگاه هنر اسلامی تبریز و با مشارکت شهرداری سارایوو، وزارت فرهنگ جمهوری صربسکا، شهرداری بانیالوکا، شهرداری الیجا، بنیاد فعالیت‌های هنری وزارت فرهنگ فدراسیون بوسنیو هرزگوین، آکادمی هنر دانشگاه سارایوو و شبکه سراسری تلویزیون بوسنی و هرزگوین، تی وی سا، سحر بالکان و مراکز فرهنگی بانسکیدور و ویچنیتسا در شهرهای بانیالوکا و سارایوو برگزار می‌شود.

    نمایشگاه روزهای فرهنگی ایران، 16 تا 18 بهمن‌ماه در شهر سارایوو و 19 تا 22 بهمن‌ماه در شهر بانیالوکا مرکز جمهوری صربسکا برپا خواهد شد.

    برنامه‌های متنوع این رویداد فرهنگی و هنری شامل اجرای موسیقی سنتی، نمایشگاه خوشنویسی، مینیاتور، معرق و خاتم، سفال و سرامیک و نمایشگاه عکس تبریز، نمایشگاه صنایع دستی و اکران فیلم‌های مستند از جاذبه‌های فرهنگی و گردشگری ایران است.

    در بخش نمایشگاه هنری، چهار تن از هنرمندان برجسته کشورمان از شهرهای تبریز و یزد حضور خواهند داشت و آثار ایشان به نمایش گذاشته خواهد شد.

    در شهر سارایوو پایتخت بوسنی و هرزگوین، این نمایشگاه در ساختمان شکوهمند ویچنیتسا که از جمله جاذبه‌های گردشگری بوسنی است برگزار می‌شود.

    در این نمایشگاه آثار نگارگری و خوشنویسی استاد رحیم چرخی و استاد سید ابوالقاسم بهشتی به نمایش گذارده خواهد شد.

    همچنین چند قطعه از آثار معرق کاری و خاتم کاری استاد امید شیخ بگلو و آثار سفال و سرامیک استاد سید محمد میرشفیعی در معرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت. ارائه تصاویری از جاذبه های فرهنگی و گردشگری تبریز نیز از دیگر بخش‌های این نمایشگاه خواهد بود.

    بازدیدکنندگان و علاقمندان بوسنیایی این رویداد فرهنگی، شاهد کارگاه این چهار هنرمند برجسته کشورمان هستند.

    برگزاری نشست تخصصی با عنوان «نگاهی اجمالی به نقش و جایگاه هنر ایران» با همکاری آکادمی هنر بوسنی و هرزگوین از دیگر برنامه‌های رایزنی فرهنگی کشورمان در سارایوو به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی باشکوه انقلاب اسلامی خواهد بود.

    بخش موسیقی این رخداد فرهنگی را اعضای گروه مانی تبریز به عهده دارند که علاوه بر اجرای موسیقی سنتی ایرانی در شهرهای سارایوو، بانیالوکا و الیجا در برنامه‌های ویژه گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران که برای ایرانیان مقیم و همچنین، روز ملی ایران با حضور شخصیت‌های برجسته سیاسی و فرهنگی بوسنی برگزار می‌شود، اجرای برنامه خواهند داشت.

    حضور هنرمندان ایرانی در برنامه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی بوسنی و هرزگوین از دیگر بخش‌های پیش بینی شده این برنامه است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت