نمایشگاه فرهنگی الجزایر در تهران گشایش یافت

عصر نمایشگاه- نمایشگاه فرهنگی الجزایر روز سه شنبه با حضو سفیر این کشور در ایران در فرهنگسرای ملل گشایش یافت.

نمایشگاه فرهنگی الجزایر در تهران گشایش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا، این نمایشگاه با هدف آشنایی با آداب و رسوم و گسترش روابط فرهنگی الجزایر و ایران به مدت چهار روز از 13 تا 16 آذرماه در فرهنگسرای ملل برپاست.
    در بخش نمایشگاهی آثار هنرهای تجسمی و سنتی (نقاشی آبرنگ، رنگ و روغن، مینیاتور، اکریلیک، نقاشی روی ماسه، تابلوهای سرامیکی و...)، صنایع دستی(ظرف‌های سفالی، نقاشی روی سنگ و غیره) که حکایت از بافت تاریخی و طبیعت و زندگی مردم دارد، در نگارخانه شماره یک و 2 فرهنگسرای ملل به نمایش گذاشته شده است.
    در این نمایشگاه تاریخ سیاسی کشور الجزایر و چهره‌های برجسته این کشور در قالب تابلوهای مصور به شهروندان معرفی شده است.
    همچنین در بخش هنر و سینما فیلم‌های نبرد الجزایر، مناره، بر فراز الجزایر و چاه با حضور علاقه‌مندان به هنر سینما نمایش داده می‌شود.
    سفیر الجزایر در ایران در این آیین، هدف از برگزاری نمایشگاه فرهنگی الجزایر را آشنایی مردم ایران با فرهنگ و هنر کشور الجزایر عنوان کرد و گفت: مهم‌ترین نتیجه برگزاری این برنامه، گفت و گوی فرهنگی است که بین دو کشور شکل می‌گیرد.
    عبدالمنعم الحریز ضمن قدردانی از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برای برپایی نمایشگاه فرهنگی الجزایر گفت: تنها راه عبور از شرایط فعلی دستیابی به کشورهای اسلامی به یک گفتمان واحد است.
    رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز در این آیین اظهارداشت: برگزاری برنامه‌هایی همچون نمایشگاه فرهنگی الجزایر که فرهنگ و هنر آن نشات گرفته از تمدن اسلامی است و اشتراکات بسیار زیادی با فرهنگ ایرانی دارد، فرصت مناسبی برای تعمیق روابط ملت‌های ایران و الجزایر و کشورهای منطقه است.
    سعید اوحدی افزود: امروز شاهد هستیم دشمنانِ وحدت مسلمانان تلاش و ظرفیتشان را به خدمت گرفته‌اند تا به هدف ایجاد تفرقه بین کشورهای اسلامی برسند که قطعا به آن نخواهند رسید.
    وی با اشاره به علاقمندی سفیران بسیاری از کشورها از جمله بلغارستان، موریتانی و قرقیزستان برای برگزاری نمایشگاه های فرهنگی در فرهنگسرای ملل گفت: اقدام خوب سفیر الجزایر می‌تواند مقدمه بسیار خوبی برای تداوم چنین برنامه‌هایی باشد.
    اوحدی اظهارداشت: وزارت امور خارجه، اداره کل همکاری کشورها و معاونت بین‌الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات نیز برای برگزاری نمایشگاه های فرهنگ ملل اعلام آمادگی کردند.
    رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران افزود: قرار شد هفته آینده جلسه‌ای برای تدوین تقویم برگزاری هفته‌های فرهنگی تشکیل شود که این اتفاق خوب می‌تواند توسط این سازمان با همکاری سفارتخانه‌های کشورهای مختلف انجام شود.
    وی گفت: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با در اختیار داشتن 35 سالن سینمایی و سالن‌های دیگر فرهنگی می تواند این امکانات را در اختیار سفارتخانه‌های مختلف قرار دهند.
    جمعی از مدیران سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سفرا و وابسته های کشورهای مختلف و اعضای سازمان‌های بین‌المللی در ایران، روسای انجمن‌های دوستی ایران و سایر کشورها در آیین گشایش نمایشگاه فرهنگی الجزایر در تهران حضور داشتند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت