مدیرکل موزه های کشور:

حمایت بخش خصوصی از نمایشگاه های فرهنگی در دنیا فراگیر شده است

عصر نمایشگاه- مدیرکل موزه ها و اموال منقول تاریخی کشور گفت: حمایت حامیان مالی بخش خصوصی از نمایشگاه های فرهنگی در کشورهای پیشرفته تبدیل به یک استاندارد فراگیر شده است.

حمایت بخش خصوصی از نمایشگاه های فرهنگی در دنیا فراگیر شده است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا، محمدرضا کارگر روز شنبه اظهار کرد: درخواست های زیادی از کشورهای مختلف برای برپایی نمایشگاه آثار تاریخی داریم.
    وی افزود: اگر حداقل هزینه ها مثل پول ترانسپورت (حمل و نقل) و بیمه اشیا تامین شود، امکان و پیشنهاد نمایشگاهی ما در کشورهای مختلف کم نیست.
    مدیر کل موزه ها و اموال منقول تاریخی ادامه داد: به عنوان مثال ، استقبالی که از نمایشگاه لوور در تهران شده است شاید سبب شود که مسئولان امر به این موضوع بیشتر فکر کنند.
    وی گفت: مهمترین انگیزه ای که کمک می کند بخش خصوصی در حمایت از رویدادهای فرهنگی ورود پیدا کند، استقبال جامعه از آن رویداد و موضوع است.
    کارگر اضافه کرد: اگر امروز بخش خصوصی در فوتبال اسپانسر (حامی مالی) می شود با این تصور است که مردم نسبت به یک تیم فوتبال حساسیت زیادی دارند و وقتی اسم این برند حامی، در کنار یک تیم ورزشی یا فیلم سینمایی قرار می گیرد مردم هم تحسین می کنند و ناخودآگاه نگاهشان به سمت علاقه مندی به آن اسپانسر و خصوصیاتش تغییر می کند.
    وی افزود: ما باید همین نگاه را در حوزه موزه ها پیاده کنیم؛ یعنی باید بخش خصوصی احساس کند که موزه ها هم امروز دارای اهمیت ویژه اند و مردم روی آنها بسیار حساس و علاقه مند هستند.
    کارگر تاکید کرد: باید اینگونه بیاندیشیم که استقبال مردمی اگر در امور فرهنگی کمتر از برخی مقوله هاست در عوض، این افراد علاقه مند، شخصیت های برگزیده ای در حوزه فرهنگ علم و دانش هستند که معمولا موج بزرگی از افکار جامعه را تحت تاثیر قرار می دهند.
    وی افزود: پس در مجموع، توجه این طیف متفاوت و فرهنگ شناس می تواند استقبال گسترده مردمی را به همراه آورد زیرا تاثیرگذاری این طیف در اقشار جامعه قابل توجه است.
    کارگر تصریح کرد: حمایت دولت از حامیان خصوصی نمایشگاه ها در دنیا به این صورت است که دولت به واسطه حمایت مالی از رویدادهای مهم فرهنگی از آنها مالیات کمتری می گیرد و به این شکل دولت ها تلاش می کنند تا بخش خصوصی را برای مشارکت در امر ملی ترغیب کنند.
    وی افزود: ولی قانون ما این است که میزان هزینه‌کرد و مشارکت بخش خصوصی در امور فرهنگی به عنوان بخشی از هزینه های جاری آن بخش محاسبه می شود نه به عنوان کسر مالیات که این اشکال دارد.
    به گزارش ایرنا موزهٔ ملی ایران، معروف به «موزه مادر ایران»، سال گذشته در راستای رونق بخشی به مراودات و تبادلات نمایشگاهی بین المللی با موزه های مطرح دنیا، برنامه هایی را طراحی و اجرا کرد که بر این اساس برای اولین بار یکی از بانک های بخش خصوصی کشور (آینده) به همراه شرکت های توتال و رنو حامی نمایشگاه لوور در ایران شد و مسئولان هر دو طرف از این شکل همکاری و نتایج آن ابراز رضایت کردند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت