برگزاری نمایشگاه بزرگ تابلوفرش نفیس ایرانی در بغداد برای نخستین بار

عصر نمایشگاه- نخستین نمایشگاه بزرگ فرش و تابلو فرش های نفیس ایرانی با عنوان «سجاد ایرانی فی ارض الرافدین» روز چهارشنبه در سالن وزارت فرهنگ در بغداد افتتاح شد.

برگزاری نمایشگاه بزرگ تابلوفرش نفیس ایرانی در بغداد برای نخستین بار
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا، این رویداد فرهنگی به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد و همکاری وزارت فرهنگ و گردشگری عراق برپا شد.
    در آیین گشایش این نمایشگاه شفیق المهدی مدیرکل هنرهای تجسمی عراق و سید موسی علیزاده طباطبایی معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد و جمعی از مسوولان و مدیران نهادهای مختلف عراقی ، شیوخ عشایر و فرماندهان نظامی حضور داشتند.
    شفیق المهدی در این آیین گفت: امروز شاهد برگزاری یک از نمایشگاه های معتبر و بزرگ در بغداد هستیم که هنرمندان و کارشناسان فرش و هنرمندان فرشباف ایرانی با خود به بغداد آورده اند.
    وی افزود فرش و تابلو فرش ایرانی در تمام دنیا شناخته شده و باعث افتخار برای ما است که تمدن و فرهنگ و هنر اصیل ایرانی در کنار تمدن و هویت عراقی به نمایش درمی آید.
    مدیر کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و گردشگری عراق اعلام کرد که تاکنون همکاری های فرهنگی و هنری خوبی بین دو کشور برگزار شده است و این ارتباط و همکاری نماد ریشه دار شدن روابط حسنه دو کشور است.
    وی تاکید کرد ما اجازه نخواهیم داد هیچ کشور و یا دشمن مشترکی روابط دو کشور را به سمت تیرگی ببرد.
    شفیق المهدی با قدردانی از رایزنی فرهنگی ایران گفت: مقوله فرهنگ و هنر در روابط خوب دو کشور نشان از ارتباط مناسب و دوستانه با مسئولین ایرانی حاضر در عراق دارد.
    معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد نیز در این مراسم ضمن تشکر از همکاری های خوب فرهنگی و هنری میان دو کشور دوست و همسایه، هدف از برگزاری این نمایشگاه را آشنایی هر چه بهتر مسوولان، هنرمندان و مردم عراق با تمدن و فرهنگ غنی ایرانی ذکر کرد.
    وی گفت: امروز شاهد استقبال خوب برادران و خواهران عراقی از نمایشگاه هستیم چرا که یکی از بزرگترین نمایشگاه های آثار تابلو فرش های دستبافت در عرصه بین المللی بر اساس سند یادداشت تفاهم فرهنگی و هنری بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق در بغداد دائر شده است .
    در این نمایشگاه بیش از 84 اثر نفیس از تابلو فرش و تعدادی قالیچه های نفیس با قدمت بیش از 65 سال کار هنرمندان استان خراسان شمالی در معرض دید مسوولان، هنرمندان و مردم شهر بغداد قرار گرفت.
    این نمایشگاه که در روزهای 18 و 19 بهمن ماه در وزارت فرهنگ و گردشگری عراق و روز جمعه 20 بهمن ماه در مجموعه فرهنگی -تاریخی متنبی بغداد دائر می باشد.
    این نمایشگاه همچنین روز یکشنبه 22 بهمن ماه همزمان با برگزاری جشن پیروزی سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد برای حاضران برپا خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت