توسعه صادرات نیازمند عزم ملی است

عصر نمایشگاه- مدیرکل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی سازمان توسعه تجارت گفت: برای داشتن صادرات موفق نیازمند عزم ملی هستیم تا از این طریق صادرات به الویتی برای توسعه تبدیل شود.

توسعه صادرات نیازمند عزم ملی است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، مسعود کمالی اردکانی مدیرکل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی سازمان توسعه تجارت ایران  در نشست میز فرش ماشینی و موکت که با حضور نمایندگان بخش خصوصی برگزار شده بود به راههای توسعه صادرات فرش ماشینی و موکت و چالش های پیش روی آنها پرداخت و افزود: از ابتدای سال 96، تصمیم بر این شد تا به صورت مداوم جلساتی با حضور انجمن ها و تشکل های تولیدی و صادراتی این محصولات داشته باشیم تا از این طریق راهکارهای توسعه صادرات در بازارهای هدف مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

    وی اذعان کرد: بازار جهانی فرش ماشینی و موکت حدود 12 میلیارد دلار در سال است که از این رقم چهار میلیارد دلار مربوط به فرش ماشینی و هشت میلیارد دلار مربوط به موکت بوده است.

    کمالی اردکانی با اشاره به این که صادرات فرش و موکت ایران در 10 ماهه سال جاری حدود 300 میلیون دلار بوده است اذعان کرد: روند صادرات فرش ماشینی در بازارهای جهانی دارای رشد بوده است.

    اردکانی مدیرکل دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی سازمان توسعه تجارت  دربخش دیگری از سخنانش با اشاره به این که بازارهای اصلی ایران برای صادرات موکت شامل کشورهای عراق و افغانستان است ادامه داد: همچنین فرش های ماشینی ایران به کشورهای هدف چین، پاکستان و ترکمنستان صادر می شود.

    در ادامه این جلسه، نمایندگان بخش خصوصی، کاهش قیمت تمام شده کالا و تعرفه های ورودی به کشورهای صادراتی، برقراری جوایز صادراتی، کاهش موانع بانکی، تسهیل انتقال ارز، مذاکره برای کاهش مدت زمان فرآیند خدمات دهی صندوق ضمانت صادرات و حمایت دولت برای حضور ایران در نمایشگاه های مختلف کشورهای هدف و تخصیص وام بانک صنعت و معدن برای صادرکنندگان با بهره تک رقمی را از مهمترین فاکتورهای توسعه صادرات بالاخص دربخش فرش ماشینی و موکت عنوان کردند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت