رشد صد درصدی فروش نمایشگاه‌های صنایع دستی در نوروز ۹۵

عصر نمایشگاه-مدیرکل صادرات صنایع‌دستی کشور گفت: امسال، فروش نوروزی بازارچه‌های صنایع دستی در استان‌های مختلف، رقم قابل توجهی بوده و پیش‌بینی ما این است که به دو برابر سال ۹۴ برسد.

رشد صد درصدی فروش نمایشگاه‌های صنایع دستی در نوروز ۹۵
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از مهر، پویا محمودیان به افزایش محسوس و چشمگیر فروش در بازارچه‌های نوروزی اشاره و بیان کرد: گزارش‌های رسیده از بازارچه‌های نوروزی در استان‌های مختلف نشان می‌دهد که میزان فروش، از رشد بسیار بالایی برخوردار بوده تا جایی که در برخی استان‌ها میزان فروش، پنج برابر سال گذشته بوده است.

    مدیرکل صادرات صنایع دستی کشور همچنین گفت: اسنان‌های مختلف، گزارشی از بازارچه‌های صنایع دستی برای ما ارسال کرده‌اند که این گزارش‌ها باید بررسی و آمار روشن و دقیقی از میزان فروش اعلام شود اما برآورد ما این است که امسال، میزان فروش دو برابر سال 94 باشد.

    این در حالی‌است که پویا محمودیان، یک سال پیش از فروش 24 میلیارد تومانی بازارچه‌های صنایع دستی در نوروز 94 خبر داده بود. با این وجود می‌توان تخمین زد که فروش بازارچه‌های نوروزی در سال 1395، برابر با 48 میلیارد تومان بوده است.

    محمودیان در پاسخ به این‌که از نرخ فروش بازارچه‌ها چه سهمی به ترشک و لواشک و آش دوغ اختصاص دارد گفت: این میزان فروش تنها متعلق به فروش صنایع دستی و بازارچه‌هایی است که از سوی سازمان میراث فرهنگی و مدیریت‌های استانی سازمان برگزار شده است و هیچ ربطی به سوغات و اقلام دیگر ندارد.

    مدیرکل صادرات صنایع دستی کشور در ادامه بیان کرد: سوغات هم بخشی از کالاهای قابل عرضه در استان‌های مختلف است اما ما از معاونت‌های صنایع دستی در استان‌های مختلف خواسته‌ایم تا سوغات را از فراورده‌های دستی جدا کنند. همچنین همزمان با نوروز، سازمان‌های دیگر چون شهرداری هم بازارچه برپا می‌کنند اما آماری که ما اعلام می‌کنیم تنها از ان بازارچه‌هایی است که به همت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت