شهر آفتاب ۵ برابر نمایشگاه فعلی تهران است

عصر نمایشگاه- تلاش برای تأمین خدمات رفاهی مختلف در شهر آفتاب ادامه دارد. هم‌اکنون تمامی فضاهای نمایشگاهی شهر آفتاب در حال تجهیز هستند و کار راه‌های دسترسی مجموعه نیز مراحل آخر را می‌گذراند.

شهر آفتاب ۵ برابر نمایشگاه فعلی تهران است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از همشهری آنلاین، مدیریت شهری تهران پیش‌بینی کرده است که بیش از 2میلیون نفر از بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران بازدید کنند. از این‌رو معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفته است که زیرساخت‌های لازم برای تأمین امکانات و خدمات رفاهی برای مردم و خانواده‌های‌شان فراهم شده‌است.

    مجتبی عبداللهی که در اجتماع دانشجویان دانشگاه‌های تهران که برای بازدید از شهر آفتاب به این مجموعه رفته‌بودند سخن می‌گفت، اظهار داشت: نگاه تیزبینانه، کارشناسی، علمی و هنری شما سرمایه مدیریت شهری محسوب می‌شود به این جهت که افق دید شما وسیع و گسترده است و‌ نظرات دقیق و متقنی در مباحث و موضوعات مختلف دارید و قطعا با برنامه‌ریزی‌های صحیح از آنها استفاده خواهیم کرد. به گفته وی، نمایشگاه شهر آفتاب 5برابر نمایشگاه فعلی وسعت دارد که در 3فاز طراحی و اجرا خواهد شد.

    وی با اعلام این خبر که نمایشگاه شهر آفتاب همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب تهران افتتاح خواهد شد، تصریح کرد: متروی شهر آفتاب نیز به‌زودی افتتاح و پس از آن گام‌های بعدی در این پروژه اجرایی خواهد شد. عبداللهی در ادامه با بیان اینکه این نمایشگاه جزو معدود نمایشگاه‌هایی است که 20درصد سطح اشغال دارد و 80درصد آن شامل خیابان، فضای سبز و فضاهای جانبی است، خاطرنشان کرد: طراحی‌های این مجموعه سنتی و منطبق با طراحی‌های ایرانی - اسلامی است. وی به روند برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در این نمایشگاه اشاره داشت و گفت: پس از برگزاری نمایشگاه کتاب، نمایشگاه غذا، اتومبیل و صنایع مختلف برگزار خواهدشد، ضمن اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری نمایشگاه مختلف در این محل انجام خواهد شد.

        تأمین خدمات مناسب

    بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 14تا 25 اردیبهشت‌ماه به‌مدت 10روز میزبان بازدیدکنندگان است و مدیریت شهری پیش‌بینی کرده‌است که این نمایشگاه قریب به 2میلیون نفر بازدید‌کننده داشته باشد.معاون شهردار تهران با بیان اینکه تمامی امکانات رفاهی برای بازدیدکنندگان و خانواده‌ها فراهم شده است تا بهترین خدمات به آنان ارائه شود، افزود: برنامه‌ریزی‌های لازم برای حضور و استقرار بازدیدکنندگانی که از استان‌ها و شهرستان‌های مختلف به تهران می‌آیند، فراهم شده است. وی خطاب به دانشجویان گفت: با همکاری شهریاران جوان گروه‌های مختلف دانشجویی تشکیل دهید و به ارزیابی عملکرد، نوع خدمات‌دهی، تبلیغات و... در موضوعات مختلف ازجمله شهر آفتاب بپردازید و نقاط قوت و ضعف را به ما اعلام کنید. عبداللهی در ادامه خاطرنشان کرد: دانشجویان رشته نور و مهندسی طراحی شهری، طرح‌های خود را درخصوص آذین‌بندی، نورپردازی‌ها و حذف زوائد بصری‌شهر‌ ارائه دهند تا پس از بررسی و تأیید نهایی یک خیابان و محور برای اجرای آن اختصاص یابد.

        استفاده از ظرفیت دانشجویان در فرهنگ‌سازی‌ تفکیک زباله

    معاون خدمات شهری شهرداری تهران در بخش دیگری از سخنان خود بر استفاده از ظرفیت دانشجویان در مباحثی چون تفکیک پسماند، جداسازی زباله‌های خشک و ‌تر و فرهنگ‌سازی‌ در این زمینه‌ها تأکید کرد و گفت: آمادگی کامل داریم که از ظرفیت‌های دانشجویی در این موضوعات استفاده کنیم. همچنین در ادامه این نشست ‌ عبداللهی گفت:

    حضور گسترده جوانان و دانشجویان در تعامل و مشارکت با مدیریت شهری مورد تأکید و توجه دکتر قالیباف بوده، هست و خواهد بود. لازم به ذکر است در این نشست استادان و دانشجویان از اقدام دکتر قالیباف شهردار تهران و مجموعه مدیران شهری در احداث نمایشگاه بین‌‌المللی شهر آفتاب در این مقیاس و گستردگی و در راستای کمک به شهروندان شهر تهران در حل مشکلات و معضلات ترافیکی، آلودگی هوا و صوت و مباحث اجتماعی جهت انتقال نمایشگاه‌ها به بیرون از شهر تهران تقدیر و تشکر کردند.

        نمایشگاه شهر آفتاب پروژه‌ای قرنی است

    معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران به برنامه‌های حوزه اجتماعی شهرداری تهران در ایام برگزاری نمایشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: شهردار تهران می‌خواهد نمایشگاه کتاب به‌دلیل همجواری با آستان مقدس حضرت امام(ره) و شهدای بهشت زهرا تبدیل به مجموعه‌ای فرهنگی- خدماتی شود. به گفته ناصر امانی، با این کار شهرآفتاب در طول سال مورد بازدید علاقه‌مندان قرار گرفته و امکانات و خدمات خانواده‌ها را در خود جای می‌دهد تا یک خانواده از لحظه ورود تا خروج از نمایشگاه تمامی نیازمندی‌ها و خدمات خود را در داخل نمایشگاه تأمین کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت