نمایش الگوی بهره برداری از آب خاکستری در منازل در نمایشگاه گل و گیاه

فرش گل سازمان پارک ها پیش پای بازدیدکنندگان

عصر نمایشگاه- سازمان پارک ها در این نمایشگاه برای اولین بار الگوی بهره برداری از آب خاکستری در منازل را معرفی می کند.

فرش گل سازمان پارک ها پیش پای بازدیدکنندگان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از روابط عمومی نمایشگاههای بین المللی اصفهان،  مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با اشاره به برگزاری پنجمین نمایشگاه تخصصی گل و گیاه، گیاهان دارویی و فضای سبز شهری، ماهیان و پرندگان تزیینی از اول تا ششم اردیبهشت سال 95، گفت: سازمان پارک ها در این نمایشگاه برای اولین بار الگوی بهره برداری از آب خاکستری در منازل را معرفی می کند.

    احمد سلیمانی پور افزود: در این نمایشگاه دو باغچه هر یک به متراژ 125 مترمربع طراحی شده که یکی باغچه ای با ویژگی های معمول منازل است که گل های کاشته شده در آن نیاز آبی بالایی دارند و دیگری باغچه ای است که با انواع گل ها و درختان دایم سبز و با نیاز آبی کم پر شده است.

    به گفته وی این باغچه تخصصی، مناسب با شرایط آب و هوایی خشک و نیمه خشک بوده و نمونه هایی از گونه های متناسب با این شرایط نیز در آن به نمایش گذاشته خواهد شد. همچنین چمن هایی مانند چمن سردسیری که حدود یک چهارم چمن های کنونی به آب نیاز دارند نیز بیشتر معرفی می شوند.

    وی اظهار داشت: ایستگاه تحقیقاتی سازمان پارک ها (ایستگاه محمود آباد) مدت هاست بر روی انواع گل ها، درخت ها و درختچه های مقاوم و دارای نیاز آبی کم، تمرکز دارد و در پنجمین نمایشگاه گل و گیاه و گیاهان دارویی نیز تلاش دارد این گونه از گیاهان را به مخاطبان معرفی کند.

    به گفته وی بنا بر قانون مقررات ملی ساختمان، 20 درصد حیاط منازل یا مجتمع های مسکونی باید به کاشت فضای سبز ریشه دار اختصاص یابد، بنابراین معرفی این قبیل گونه های مقاوم به خشکی برای استفاده در باغچه های منازل بسیار مناسب است.

    سلیمانی پور گفت: گل هایی مانند شقایق کوهی، بابونه، داوودی، سَلوی، میخک صخره ای، زنبق ایرانی و بومادران و همچنین درخت های سروکوهی، بلوط دایم سبز، بلوط زاگرس و بادام کوهی، عناب، خرمالو و توت آمریکایی از جمله گونه هایی است که برای کاشت در باغچه منازل در شرایط بحران آب بسیار مناسب است.

    وی اعلام کرد: در پنجمین نمایشگاه گل و گیاه و گیاهان دارویی همچنین نوعی روش آبیاری پیشنهاد می شود که بر اساس آن امکان استفاده از آب خاکستری منزل برای آبیاری باغچه فراهم خواهد شد. 

    وی ادامه داد: نمایش فرش گل 150 متری از دیگر برنامه های سازمان پارک ها برای این نمایشگاه است و همچنین با در اختیار گذاشتن انواع سی دی های آموزشی، کتاب و بروشور و برگزاری مسابقه ویژه کودکان سعی می شود آموزش طرح های ارایه شده برای مخاطبین نمایشگاه تکمیل گردد.

    وی تأکید کرد: مقایسه دو سبک طراحی و اجرا که در این نمایشگاه ارایه خواهد شد در نوع خود بی نظیر بوده و در سطح کشور برای اولین بار انجام خواهد گرفت که بدون شک تأثیر زیادی در زمینه صرفه جویی آب برای آبیاری باغچه منازل، تغییر سبک و نوع فضای سبز در باغچه های خانگی و نوع نگرش مخاطبان نمایشگاه خواهد داشت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۶ ماه پیش
        آرشیو

        دانلود با کیفیت