سومین نمایشگاه فروش نوروزی ایران در نخجوان افتتاح شد

عصر نمایشگاه- سومین نمایشگاه تولیدات جمهوری اسلامی ایران ویژه فروش نوروزی در شهر نخجوان افتتاح شد.

سومین نمایشگاه فروش نوروزی ایران در نخجوان افتتاح شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا ، این نمایشگاه با حضور ، علیرضا رادفر معاون استانداری آذربایجان غربی، آذر زینال اف معاون اول مجلس عالی نخجوان، منصور آیرم سرکنسول کشورمان در نخجوان، فامیل سیداف وزیر اقتصاد نخجوان، محمد جعفر صادق اسکندری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی ، جمعی از مسئولین دو طرف و مردم محلی آغاز شد.
    سرکنسول کشورمان در آیین افتتاح ،نمایشگاه با اشاره به تعاملات دو کشور و سرمایه گذاری های اقتصادی مشترک، برگزاری این نمایشگاه را نشانی از روند رو به رشد و توسعه مناسبات در حوزه های مختلف به ویژه در بخش اقتصادی دانست.
    آذر زینال اف، معاون اول رئیس مجلس عالی جمهوری خود مختار نخجوان نیز ضمن خوشامدگویی به مسئولین و تجار ایرانی و تبریک به مناسبت گشایش این نمایشگاه، نزدیکی روابط دو طرف طی سال های اخیر را بسیار امید بخش و مهم توصیف کرد و آن را در توسعه فعالیت های اقتصادی دو جانبه موثر دانست .
    علیرضا رادفر، معاون سیاسی استاندار آذربایجان غربی که در راس هیاتی جهت ملاقات با مسئولین نخجوانی و همچنین شرکت در آئین افتتاح سومین نمایشگاه صادراتی جمهوری اسلامی ایران به نخجوان سفر کرده بود، به رابطه دیرینه یان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان اشاره و نقش جمهوری خودمختار نخجوان در این رابطه را مهم ارزیابی کرد .
    وی توجه ویژه به مسائل و همکاری های اقتصادی مانند برگزاری نمایشگاه های اقتصادی، تاسیس کارگاه ها و کارخانجات و انجام سرمایه گذاری های مشترک برای رفاه مردم دو کشور را موثر و مفید ارزیابی و ابراز امیدواری کرد که این همکاری های متقابل مفید در حوزه های مختلف ادامه یابد.
    در این نمایشگاه ویژه نوروزی که با هماهنگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نخجوان و با محوریت اتاق تعاون و حمایت استانداری آذربایجان غربی، سازمان صنعت معدن و تجارت و گمرک استان آذربایجان غربی، به مدت چهار روز برگزار خواهد شد، 17 شرکت از استان های مختلف ایران، بالغ بر 570 تن کالای تولیدی خود شامل انواع مواد غذایی، شوینده، میوه، لبنیات و صنایع دستی را به مردم این جمهوری خودمختار معرفی و عرضه خواهند کرد.
    پیش از آغاز به کار این نمایشگاه، علیرضا رادفر معاون سیاسی استاندار آذربایجان غربی و اسکندری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با همراهی منصور آیرم سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان، با معاون اول مجلس عالی دیدار و در خصوص همکاری های مشترک در زمینه های مختلف گفت وگو کرند.
    در این ملاقات دو طرف ضمن ابراز خرسندی از روابط رو به گسترش استان آذربایجان غربی و جمهوری خودمختار نخجوان بر پیگیری و اجرای موارد توافقات انجام شده در سطح ملی و محلی میان دو طرف تاکید کردند.
    در این ملاقات زینال اف با تبریک انتصاب استاندار جدید آذربایجان غربی ابراز اطمینان کرد که توسعه روابط در دوره مدیریت محمد مهدی شهریاری همچنان ادامه یابد.
    جمهوری خودمختار نخجوان بخشی جدا افتاده از جمهوری آذربایجان است که با دو استان آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی دارای مرز مشترک است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت