ایستگاه متروی «شهر آفتاب» فردا افتتاح می‌شود

عصر نمایشگاه- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از افتتاح رسمی و بهره برداری از ایستگاه متروی «شهر آفتاب» همزمان با سالروز ولادت با سعادت آفتاب عالمتاب آسمان امامت و ولایت حضرت امام جواد (ع) در صبح روز دوشنبه ۳۰ فروردین خبر داد و گفت: خط متروی «شهر آفتاب» به طول ۶ کیلومتر از ایستگاه شاهد در منتهی الیه خط یک مترو تا مجموعه نمایشگاهی «شهر آفتاب» امتداد دارد.

ایستگاه متروی «شهر آفتاب» فردا افتتاح می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایسنا، مهندس سید جعفر تشکری هاشمی افزود: به منظور حفر این تونل 6 کیلومتری، 500 هزار متر مکعب خاک برداری، 137 هزار متر مربع قالب بندی، 108 هزار متر مکعب بتن ریزی و 10 هزار تُن آرماتور بندی شده است.

    وی با اشاره به این که ایستگاه متروی «شهر آفتاب» به صورت جزیره ای ساخته شده و 25 هزار متر مربع وسعت دارد که سه برابر مساحت زمین فوتبال مجموعه ورزشی آزادی است، اظهار کرد: این ایستگاه سه برابر میانگین سایر ایستگاه های متروی تهران مساحت دارد و در نوع خود بزرگ ترین ایستگاه متروی ایران محسوب می شود.

    تشکری هاشمی با بیان این که در ساخت این ایستگاه 70 هزار متر مکعب خاک برداری، 34 هزار متر مربع قالب بندی، 23 هزار متر مکعب بتن ریزی و 3 هزار تُن آرماتوربندی شده، تصریح کرد: معماری ایرانی اسلامی این ایستگاه از بنای تاریخی چهلستون الهام گرفته شده و با معماری مجموعه نمایشگاهی «شهر آفتاب» همخوانی دارد.

    وی با اشاره به این که برای آن که متروی «شهر آفتاب» را به نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برسانیم، مهندسان و کارگران مترو مدت ها به صورت شبانه روزی و در سه شیفت کار کردند، اظهار کرد: عموم مردم می‌ توانند با تغییر خط در ایستگاه های تقاطعی شبکه مترو و ادامه مسیر به جنوب خط یک و از طریق ایستگاه متروی «شهر آفتاب» از نمایشگاه کتاب دیدن کنند.

    براساس گزارش روابط عمومی معاونت حمل ونقل شهرداری تهران، تشکری هاشمی با بیان این که در کنار مترو، ناوگان اتوبوسرانی و ناوگان تاکسیرانی نیز آماده خدمات رسانی به شهروندان و نقل و انتقال آنها به محل مجموعه نمایشگاهی «شهر آفتاب» خواهند بود، تصریح کرد: به این منظور، 6 مسیر اتوبوسرانی از شمال غرب، غرب، شرق، جنوب شرق، جنوب و جنوب غرب به مقصد نمایشگاه کتاب تهران پیش بینی شده است.

    معاون شهردار تهران در پایان با تأکید بر این که ایستگاه متروی «شهر آفتاب»، یکصد و یکمین ایستگاه متروی پایتخت و ابعاد و احجام آن معادل سه ایستگاه مترو است، خاطرنشان کرد: احداث خط متروی « شهر آفتاب» با استفاده از دانش متخصصان و توان نیروهای داخلی و در کمترین زمان ممکن، در نخستین هفته های سالی که از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نام گذاری شده، نشان دهنده اهتمام مدیریت شهری به منظور تحقق عملی تدبیر معظم له است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت