افتتاح چهارمین نمایشگاه هنری پایتخت ترکیه

عصر نمایشگاه- مدیر گالری فردا که با ۱۵ اثر هنری در «آرت‌فر آنکارا» حضور یافته است، گفت: متأسفانه بیشتر گالری‌هایی که از ایران به آرت‌فرها می‌روند، به دنبال فروش بیشتر هستند،‌ برای همین از هنرمندان جوان استفاده نمی‌کنند و این با روح آرت‌فر منافات دارد.

افتتاح چهارمین نمایشگاه هنری پایتخت ترکیه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از فارس، برپایی نمایشگاه‌های هنری که اصطلاحاً «آرت اکسپو» و «آرت‌فر» نامیده می‌شوند، از قرن نوزدهم میلادی رواج پیدا کرد. با گذر زمان و استقبال از هنر معاصر، تعداد این نمایشگاه‌ها و موعد برگزاری آن‌ها افزایش یافت و اکنون برگزاری ثابت و دوره‌ای برخی از آن‌ها نظیر آرت‌فر بازل سوئیس و ماستریخ هلند نیم قرن سابقه دارند.

    در همسایگی کشورمان هم آرت‌فرهای همچون آرت‌فر دبی، استانبول و آنکارا در سال‌های اخیر با استقبال مواجه شده‌اند و هر ساله گالری‌ یا گالری‌هایی از ایران در آن حضور می‌یابند.

    آرت‌فر آنکارا این روزها چهارمین دوره برگزاری خود را از 23 تا 27 اسفند پشت سر می‌گذارد و علاوه بر گالری‌های محلی، پذیرای حضور گالری‌هایی از دیگر کشورهاست. هنرهای به نمایش درآمده در آرت‌فر آنکارا انواع هنرهای معاصر از جمله نقاشی، مجسمه، آثار سه‌بعدی، چاپ، عکاسی، ویدئو، خوشنویسی، هنرهای اجرا و پرفورمنس است.

    سال گذشته نمایندگانی از 9 کشور از جمله کره جنوبی، ایتالیا، گرجستان، بلغارستان و قرقیزستان در این نمایشگاه حضور داشتند و 39 هزار و 650 نفر از آن دیدن کردند.

    این نمایشگاه هنری درباره اهداف خود می‌گوید: آرت‌فر آنکارا همراه با جمع آوری فهرست قابل توجهی از گالری‌ها، هنرمندان، هنرمندان، هنرمندان و مجموعه‌های هنری از ترکیه و خارج از کشور، در تلاش است تا آنکارا را دوباره «پایتخت هنر» کند.

    امسال گالری فردا از کشورمان با 15 اثر در این رویداد هنری حضور دارد. مجید احمدی، مدیر گالری فردا در این باره به خبرنگار فارس گفت: این آثار حاصل کار 5 هنرمند جوان به نام‌های نزار موسوی‌نیا، احمد تک، مریم مقدم، کاوه کاووسی و لیلا علیخانی است.

    وی ادامه داد: آثار عرضه‌شده توسط گالری فردا در شاخه‌های نقاشی و مجسمه هستند و از 5 تا 25 میلیون تومان قیمت دارند.

    مدیر گالری فردا تأکید کرد: متأسفانه بیشتر گالری‌هایی که از ایران به آرت‌فرها می‌روند، از هنرمندان جوان استفاده نمی‌کنند و بیشتر به دنبال فروش زیاد از طریق آثار هنرمندان پیشکسوت هستند و این با روح آرت‌فر و با روح معرفی جدید به مارکت هنر و گشوده شدن درهای جدید به روی نسل بعدی هنرمندان ایرانی، منافات دارد.

    احمدی در پایان خاطرنشان کرد: ما در گالری فردا سعی کردیم که با انتخاب درست و هوشمندانه، افرادی را به آرت‌فر ببریم که علاوه بر جوان بودن، آینده هنری خوبی دارند.

    آرت‌فر آنکارا امروز در پایتخت کشور ترکیه افتتاح می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت