معاون میراث فرهنگی:

برپایی نمایشگاه های مشترک در تعمیق روابط ایران و فرانسه موثر است

عصر نمایشگاه- معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مراسم گشایش نمایشگاه ایرانی «امپراتوری گلهای سرخ» شامل آثار تاریخی قاجاری در «لوورلانس» فرانسه گفت: برگزاری نمایشگاه های مشترک در تعمیق روابط ایران و فرانسه موثر است.

برپایی نمایشگاه های مشترک در تعمیق روابط ایران و فرانسه موثر است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا، محمد حسن طالبیان در این مراسم افزود: برگزاری نمایشگاه «لوور در تهران» و نمایشگاه «امپراطوری گل سرخ: شاهکارهای ایرانی قرن نوزدهم» دو حرکت فرهنگی بسیار مهم و موثر در تعمیق ارتباط بین دو کشور هستند.
    وی ادامه داد: این فرصتی است استثنایی برای مردم ایران و فرانسه که در این نمایشگاه ها از نزدیک بتوانند منتخبی از آثار غنی فرهنگ های دو کشور و سایر فرهنگ های بشری را ملاحظه کنند.
    طالبیان تاکید کرد: دستاورد چنین نمایشگاه‌ها و ارتباطات دوسویه، نزدیکی بیشتر مردمان دو کشور و تقویت پیوندها و اشتراکات فرهنگی دو سرزمین است؛ دوستی دو طرفه‌ای که در آن هر دو کشور به یک میزان برای همدیگر ارزش قائلند و برای اثبات دوستی و حفظ رابطه با همدیگر حاضر به قبول زحمت و هزینه هستند.
    نمایشگاه «امپراتوری گلهای سرخ» با حضور جبرئیل نوکنده مدیر موزه ملی ایران، ابراهیم شقاقی مدیرکل حقوقی سازمان میراث‌فرهنگی و محمد‌رضا کارگر مدیر‌کل امور موزه‌های سازمان میراث‌فرهنگی روز گذشته (سه شنبه) افتتاح شد.
    در این نمایشگاه 19 اثر مربوط به دوره قاجاریه از کاخ گلستان و سه اثر نفیس از موزه ملی ایران به نمایش درآمده است.
    این نمایشگاه تا مرداد ادامه دارد و در آن تعدادی از نقاشی‌های قاجاری کاخ گلستان از جمله تابلوی بزرگ «صف سلام فتحعلی‌شاه» با ابعادی حدود 37 متر که در نوع خود یکی از بزرگ‌ترین تابلوهای نقاشی دنیا محسوب می‌شود، به نمایش درمی‌آید.
    سه تابلوی روی بوم کوچک‌تر از آثار کمال‌الملک و مصورالممالک و دو تابلوی طراحی‌های ناصرالدین شاه نیز از‌جمله این آثار هستند.
    مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان 19 اثر از شکاهکارهای هنری دوره قاجار را که شامل هشت تابلوی نقاشی رنگ‌و‌روغن و آب‌رنگ، یک آلبوم عکس که عکس‌های آن توسط ناصرالدین‌شاه گرفته شده است، به‌همراه دوربین عکاسی، تاج مسی مربوط به آقامحمدخان، دو جلد قرآن نفیس خطی که یک جلد آن در دو برگ کتابت شده و شش مرقع به خط‌های ناصرالدین‌شاه، میرزابابا و محمدباقر، اسدالله شیرازی، اسماعیل جلایر و جعفرخان نوشته شده است برای نمایش در موزه لوور ـ لانس از گنجینه مخازن کاخ انتخاب کرده است.
    نمایشگاه «امپراتوری گل های سرخ» از هشتم فروردین به‌ مدت 3 ماه در موزه لوور ـ لانس فرانسه میزبان علاقه‌مندان به هنر ایرانی است.
    برپایی این نمایشگاه در راستای قرارداد همکاری است که میان موزه لوور و سازمان میراث ‌فرهنگی در سفر ژانویه سال 2016 حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری به پاریس به امضا رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت