درخواست انجمن ناشران پزشکی برای حضور مستقل در نمایشگاه کتاب

عصر نمایشگاه- با توجه به تشکیل انجمن فرهنگی ناشران کتاب علوم پزشکی دانشگاهی در اسفندماه سال گذشته، این انجمن طی نامه‌ای به رئیس نمایشگاه کتاب درخواست حضور مستقل در فضای طبقه یک+ رواق شرقی (همکف بام شبستان) را دارد.

درخواست انجمن ناشران پزشکی برای حضور مستقل در نمایشگاه کتاب
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از فارس، اسفندماه سال گذشته بود که «انجمن فرهنگی ناشران کتاب علوم پزشکی دانشگاهی» تشکیل شد و به شکل مستقل پروانه فعالیت دریافت کرد.

    بر اساس این گزارش، تا پیش از این در نمایشگاه کتاب ناشران پزشکی در جوار ناشران دانشگاهی و در یک طیف فعالیت داشته و حاضر بودند، اما در سال گذشته سالن آنها از دانشگاهی تفکیک شد و مخاطبان به شکل منفک به خرید کتاب و بازدید از آثار می‌پرداختند.

    تعداد ناشران فعال پزشکی حدود 50 ناشر است امسال نیز با توجه به اینکه ناشران پزشکی به شکل مستقل انجمنی را تشکیل داده و ثبت کرده‌اند، طی نامه‌ای با 40 امضای موافق از محسن جوادی رئیس نمایشگاه کتاب درخواست داشته‌اند تا سالن مستقل واگذار شود. اما این نامه ابتدا به قائم مقام نمایشگاه یعنی امیرمسعود شهرام نیا و سپس به شورای برنامه ریزی نمایشگاه ارجاع شده و پاسخ اینگونه آمده است:


    اعضای این انجمن در نامه‌ای برای مرتبه دوم خطاب به محسن جوادی اعتراض خود را نسبت به این ارجاع و معرفی فردی از سوی این انجمن ناشران پزشکی به انجمن دانشگاهی را ارسال کرده است.

    در نامه این انجمن به رئیس نمایشگاه کتاب آمده است: بیش از سه دهه از تفکیک وزارتخانه‌های مسئول «تحصیلات تکمیلی» بر مبنای سیاست‌های آموزشی نظام و ستاد انقلاب فرهنگی می‌گذرد. انجمن ناشران کتاب علوم پزشکی دانشگاهی نیز با ماموریت‌ها و هدف گذاری متفاوت از انجمن ناشران دانشگاهی غیر پزشکی تشکیل شده و فعالیت خواهد کرد.

    در این سال‌ها نیز تفاوت‌های قابل اعتنا در حساسیت کتاب‌ها و مخاطبان این دو گروه در ذیل بی‌توجهی به وضعیت نشر حوزه پزشکی در رویدادهای مختلف فرهنگی و نمایشگاهی بسان سد بزرگی بر پیشرفت این بخش عمل کرده است.
    انجمن ناشران کتاب علوم پزشکی زیر مجموعه‌ای از انجمن ناشران کتاب دانشگاهی غیرپزشکی نیست. همانگونه که وزارت بهداشت نیز زیر مجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیست. ناگفته پیداست که اگر حوزه‌های متفاوت نشر و مخاطبان آنها از سوی معاونت فرهنگی به رسمیت شناخته نشود، در واقع جایگاه تشکل‌ها و انجمنی‌های دیگر حوزه نشر نیز متزلزل شده و توجیهی نخواهد داشت و به نظر می‌رسد این رویه با سیاست مخاطب محور و بهره مندی از توانمندی های تخصصی ناشران مختلف نزد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت فرهنگی همخوانی نداشته باشد. از سویی نگاه اولیه مثبت به موجودیت و زمینه های فعالیت این انجمن می‌تواند زمینه ساز خوبی برای تعامل سازنده آن با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن ناشران کتاب دانشگاهی غیرپزشکی در جهت هم افزایی و حتی اجرای برنامه های مشترک در حوزه نشر و تعالی فرهنگی کشور باشد.
    با توجه به مطالب پیش گفته درخواست مشخص مؤسسین انجمن و اکثریت ناشران کتاب علوم پزشکی دانشگاهی از حضرتعالی این است که در تنگنای وقت نمایشگاه دستور فرمایید:
    1) بخش کتاب دانشگاهی علوم پزشکی به عنوان بخش مستقل دیده شود و این امر در نقشه های راهنما و اطلاع رسانی ها نیز لحاظ گردد.
    2) در راستای سیاست‌های معاونت فرهنگی مبنی بر حضور حداکثری ناشران در فضای مسقف، فضای طبقه 1+ رواق شرقی (همکف بام شبستان) به این بخش اختصاص داده شود.
    3) مسئولیت کامل اجرای این بخش تحت نظارت کمیته ناشران داخلی و معاونت اجرایی نمایشگاه به انجمن ناشران کتاب علوم پزشکی دانشگاهی محول شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت