رئیس پژوهشکده ملی گل محلات خبر داد:

نمایشگاه گل‌های داوودی محلات در تهران برگزار می‌شود

عصر نمایشگاه- رئیس پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی محلات از برگزاری نمایشگاه گل های داوودی این شهر طی سال جاری در باغ ملی گیاه شناسی تهران خبر داد.

نمایشگاه گل‌های داوودی محلات در تهران برگزار می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر، پژمان آزادی اظهار داشت: برای اولین بار با همکاری سازمان جنگل ها و مراتع کشور، در آبان ماه سال جاری نمایشگاه گل های داوودی در باغ ملی گیاه شناسی تهران در زمینی به وسعت پنج هزار متر مربع برگزار می شود.

    رئیس پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی محلات افزود: طراحی، اجرا و تامین ارقام این نمایشگاه به عهده پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی محلات است و هزینه اجرای نمایشگاه را سازمان جنگل ها و مراتع تامین خواهد کرد.

    وی افزود: در کنار این نمایشگاه توانمندی های پژوهشکده ملی گل محلات و نیز ارقام جدید گل های داوودی، زنبق و سایر گیاهان زینتی محلات به نمایش درخواهد آمد.

    رئیس پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی محلات افتتاح مرکز رشد تخصصی گل و گیاهان زینتی را از جمله برنامه های این پژوهشکده در سال 1395 عنوان کرد و افزود: با افتتاح این مرکز رشد، شاهد رشد و توسعه پرورش تخصصی گل و گیاه و افزایش اشتغالزایی دانش بنیان در شهرستان خواهیم بود.

    رئیس پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی محلات همچنین به رسمیت شناختن این پژوهشکده ملی از طرف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور را یادآور شد و بیان داشت: این پژوهشکده قبلا تنها از طرف وزارت جهاد کشاورزی به عنوان پژوهشکده ملی شناخته می شد که اخیرا از طرف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز به رسمیت شناخته شد و بودجه این پژوهشکده توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تامین خواهد شد.

    آزادی اظهار داشت: اولویت برنامه های این پژوهشکده در سال 1394، انجام پروژه های تحقیقاتی در مشارکت با بخش خصوصی از جمله اصلاح گل شیپوری رنگی و کشت گل میخک بود که در این راستا چهار قرار داد با بخش خصوصی منعقد شد و سه قرارداد دیگر تاپایان اردیبهشت سال جاری انجام می شود.

    وی پروژه در دست اجرای دیگر این پژوهشکده را تولید گیاهان زینتی مقاوم به خشکی نام برد و افزود: پژوهشکده گل و گیاه محلات در نظر دارد 10 گونه گیاه زینتی بومی که مقاوم به شرایط خشکی باشند را تولید و برای استفاده در فضای سبز شهری کشور معرفی کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۶ ماه پیش
        آرشیو

        دانلود با کیفیت