معرفی کتاب‌های آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان در نمایشگاه کتاب تونس

عصر نمایشگاه- بنیاد سعدی با معرفی کتاب‌های جدید تألیفی در حوزه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان در نمایشگاه کتاب تونس حضور یافت و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

معرفی کتاب‌های آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان در نمایشگاه کتاب تونس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از تسنیم، زهرا عامری، دانش‌آموخته زبان و ادبیات فرانسه و کارشناس حوزه کشورهای عربی که به عنوان نماینده بنیاد سعدی و به دعوت رایزنی فرهنگی ایران درتونس در سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی تونس حضور یافت، از استقبال و توجه مخاطبان این نمایشگاه از کتاب‌های جدید آموزش زبان فارسی خبر داد.

    وی با اشاره به معرفی بنیاد سعدی به «شکری مبخوت» برنده جایزه بوکرعربی بخاطر رمان «ایتالیانی» و بهترین نویسنده عرب در سال جاری، گفت: آقای مبخوت ضمن اظهار علاقه بسیار به کشور ایران و ادبیات ما، از فعالیت های بنیاد سعدی برای گسترش زبان و ادبیات فارسی تقدیر و بنیاد سعدی نیز یک جلد کتاب دو زبانه « خمره» را به ایشان تقدیم کرد.

    عامری  به حضور فارسی‌آموزان در غرفه ایران اشاره کرد و گفت: سندس مرزوقی و عایشه مرزوقی از جمله فارسی آموزانی بودند که در مدت نمایشگاه کتاب، در غرفه ایران حضور داشتند و سندس مرزوقی که سال گذشته در دوره دانش افزایی بنیاد سعدی شرکت کرده بود و اکنون مدرس زبان فارسی در تونس است و علاقه‌مند است تا امسال در دوره دانش‌افزایی استادان شرکت کند.

    کارشناس حوزه  کشورهای عربی بنیاد سعدی همچنین به دیدارهای خود با ناشران و مولفان تونسی اشاره کرد و گفت: با چندین مؤلف که کتاب‌ها و رمان‌هایشان تاکنون به زبان فارسی ترجمه نشده است و بسیار علاقمند به ایران و زبان فارسی هستند، گفت‌وگو و مقرر شد تا کتاب‌هایشان در ایران به فارسی ترجمه و چاپ شود.

    وی همچنین از رونمایی کتاب «رحلۀ بألف رحلۀ» (یک سفر برابر با هزار سفر) نوشته مونا بعزاوی خبر داد که درباره حضورش در دوره دانش افزایی بنیاد سعدی و دیدن ایران و زبان فارسی است، خبر داد و گفت: خانم بعزاوی این کتاب را براساس سفرش به ایران و دوره دانش‌افزایی و دیدارش با رییس بنیاد سعدی و همچنین سفر به شهرهای ایران نوشته است و یک نسخه از این کتاب را به رئیس بنیاد سعدی اهدا کرد.

    عامری تصریح کرد:‌ فعالیت‌های آقای اسدی موحد، رایزنی فرهنگی ایران در تونس و نماینده بنیاد سعدی در امر آموزش و گسترش زبان فارسی در برگزاری هرچه بهتر نمایشگاه و معرفی آثار ایران و زبان فارسی بسیار چشمگیر و مؤثر بوده است.

    سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تونس(2018) که از  17 فروردین 1397 با شعار "بخوانیم، تا دو بار زندگی کنیم (نقرأ، لنعیش مرّتین)" در پایتخت این کشور افتتاح شد، روز گذشته، 26 فروردین بعد از 10 روی فعالیت به کار خود پایان داد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت